تصویب برنامه درسی دوره کاردانی حرفه‌ای اورژانس اجتماعی در دانشگاه جامع علمی کاربردی

۲۰م آذر ،

شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی مشخصات کلی ، سرفصل و ریز محتوای برنامه درسی دوره کاردانی حرفه‌ای اورژانس اجتماعی را تصویب کرد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم؛ دکتر رجبعلی برزویی، معاون آموزشی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: رشته کاردانی حرفه‌ای اورژانس اجتماعی با توجه به نیاز سازمان بهزیستی به تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد که ضمن دارا بودن دانش و آگاهی کافی توان و مهارت لازم برای کار با اشخاص یا گروه های آسیب پذیر و یا آسیب دیده را داشته باشند طراحی شده است.

دکتر برزویی افزود : دانشجویان این دوره ضمن شناسایی گروه‌های هدف در معرض آسیب و آسیب‌دیده می توانند با برقراری ارتباط موثر و حرفه ای با گروه‌های هدف و شناخت سازمان‌ها و نهادهای مردم‌نهاد و خیریه‌ها در ارتباط با حمایت از گروه هدف، تکنیک های مددکاری لازم را در در مواقع بحرانی ، برخورد با خشونت‌های خانگی ، موقیت‌های بحرانی فردی ، خانوادگی و اجتماعی و درپیامدهای ناشی از بلایای طبیعی وغیر طبیعی به کارگیرند وخدمات مناسب ، به هنگام وکمک های اولیه و فوریتهای پزشکی را باتوجه به ویژگی های فرهنگی جامعه هدف ارائه نمایند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: با توجه به توانمندی های فوق ، فارغ التحصیلان این دوره می توانند شغل مددکار اجتماعی اورژانس اجتماعی در مراکز: مداخله دربحران های فردی ، خانوادگی و اجتماعی ، پایگاه های خدمات اجتماعی ، واحد های بهداشتی ، درمانی ، بیمارستان ها ، دادگاه‌ها ، زندان‌ها ، کانون اصلاح و تربیت و مراکز ترک اعتیاد را احراز نمایند.

دکتر برزویی در ادامه اظهار داشت : برخی از دروس تخصصی این دوره شامل آشنایی باموسسات، نهادها و منابع اجتماعی، آشنایی باتکنیک‌های مداخله دربحرانهای(فردی،گروهی،جامعه ای)، مددکاری کارباگروه، گروه‌های هدف درمعرض آسیب وآسیب دیده اجتماعی می باشدکه در کنارسایر دروس به همراه ۵۱۲ساعت آموزش محیط کار شامل کاربینی وکارورزی دستیابی به توانمندی های اشاره شده را فراهم می نماید. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.