تصویب بودجه علی الحساب در صورت تاخیر بیشتر/ نرخ ارز حدود ۲ هزار تومان

۱۳م دیماه ،

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: چنانچه بودجه در اسرع وقت به مجلس ارائه نشود، مجبور به تصویب علی‌الحساب آن خواهیم بود که طبعا مشکلاتی را درپی‌ خواهد داشت.

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت بودجه در نظام مالی کشور، گفت: بودجه یک سند مالی است که براساس این سند هر کس برخلاف قانون درآمدی تحصیل کند و یا هزینه‌ای انجام دهد تخلف کرده  است.

وی با اشاره به اینکه بودجه باید هرچه سریعتر تحویل مجلس داده شود، افزود: چنانچه بودجه در اسرع وقت به مجلس نیاید، مجبور به تصویب علی‌الحساب آن خواهیم بود که در آن صورت ممکن است از سهم بخشی کم یا زیاد شود که این امر برای نظام مالی و اقتصادی کشور مضر است.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه وظیفه دولت در تحویل بودجه براساس قانون مشخص است، تصریح کرد: مجلس نباید به روش‌های گوناگون در خصوص تحویل بودجه تذکر دهد چرا که براساس قانون دولت در طی یک مدت زمان مشخص موظف به ارائه بودجه است.

وی در خصوص نرخ ارز در بودجه سال آتی، گفت: در محاسبه هزینه‌های دولت نرخ ارز در بودجه سال آتی حدود ۲ هزار تومان مطرح شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.