تصویب تراز مالی ایران خودرو در مجمع عمومی سالانه

گردآوری شده توسط گروه خودرو ممتازنیوز

به گزارش ایکوپرس، در این مجمع نمایندگان سازمان های حسابرسی و بورس و هم چنین مدیران عامل شرکت های تابعه به همراه جمع کثیری از کارگران، کارکنان و سهامداران شرکت ایران خودرو حضور داشتند.

در ابتدای این مجمع دکتر شیخی به عنوان نماینده شرکت سرمایه گذاری سمند ریاست جلسه را برعهده گرفت و علی رضا عسکری مارانی نماینده شرکت سرمایه گذاری ملی ایران به عنوان ناظر در جایگاه هیات رئیسه مجمع قرار گرفت. هم چنین مهدی محمد رضایی به عنوان نماینده سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در هیات رئیسه مجمع حضور یافت. دکتر علی مهری معاون اقتصادی ایران خودرو نیز دبیر جلسه مجمع عمومی بود.

در آغاز نشست مجمع محمدرضا نصرت نظامی مدیر سرمایه گذاری و اوراق بهادار ایران خودرو گفت: وجه تمایز این مجمع با مجمع سال قبل بازهم در خصوص افزایش میزان سرمایه شرکت از مبلغ ۸۸۲ میلیارد تومان به ۹۶۰ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: هیات مدیره شرکت با اختیارات برگرفته از مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۰ موضوع افزایش سرمایه شرکت را در دستور کار خود قرارداده و موفق شده بود تا مرحله اول طرح افزایش سرمایه شرکت را در همان سال به اجرا درآورد. در این مرحله سرمایه شرکت از مبلغ ۶۳۰ میلیارد تومان به ۸۸۲ میلیارد تومان افزایش یافت. این افزایش به مبلغ ۲۵۲ میلیارد تومان و معادل ۴۰ درصد و از محل سود انباشته می بود که در مجمع پیشین نیز به آن اشاره شد. لیکن در سال قبل هیات مدیره مرحله دیگری از این طرح را به اجرا گذاشت، تا سرمایه شرکت برای دومین بار در دو سال اخیر افزایش یابد.

نصرت نظامی خاطر نشان ساخت: محل تامین این مرحله از افزایش سرمایه، سود انباشته، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی می بود، از همین رو آگهی پذیره نویسی سهام از پنجم اسفند آغاز و به مدت ۶۰ روز تا چهارم اردیبهشت  ادامه داشت. در این مرحله نزدیک به ۸۷ درصد از سهام جدید انتشار یافته پذیره نویسی شد و مابقی معادل ۱۰۲ میلیون سهم در تاریخ های ۱۷ تا ۲۲ تیر ماه از طریق شرکت بورس اوراق بهادار پذیره نویسی شد و در این مدت بدون ورود متعهد پذیره نویسی، تماما به قیمت مناسبی به فروش رسید. در نتیجه، افزایش سرمایه شرکت در این مرحله نیز به طور کامل محقق شد و امروز سرمایه شرکت ما به ۹۶۰ میلیارد تومان رسیده و نسبت به دو سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی یاد آورشد: مطالعه روند افزایش سرمایه شرکت در سنوات قبل نشان می دهد، در مدت ۴۵ سال یعنی از سال ۱۳۴۱ تا سال ۱۳۸۶ سرمایه شرکت با ۶۲۰ میلیارد تومان افزایش به ۶۳۰ میلیارد تومان و تنها در مدت دو سال با ۳۳۰ میلیارد تومان افزایش به ۹۶۰ میلیارد تومان رسیده است . این یک واقعیت اقتصادی است که مشارکت سهامداران در بهبود محیط اقتصادی هر بنگاه حکایت از اعتماد آنان به مدیران بنگاه اقتصادی در اداره مناسب دارایی های خود دارد.

در ادامه مهندس جواد نجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به فضای کسب و کار و محدو دیت ها، موانع و دشواری های یک سال قبل، برنامه های هیات مدیره برای ارتقای کیفیت، داخلی سازی، تولید محصولات جدبد و توسعه صادرات را تشریح کرد که مورد استقبال اکثریت سهامداران قرار گرفت.

سپس در این جلسه، نتایج عملکرد شرکت تشریح و دلایل کاهش تولیدو فروش اعلام شد.

در ادامه، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی خوانده شد و در پایان صورت های مالی  سال مالی ۹۱ ایران خودرو به تصویب سهامداران حاضر در مجمع رسید. در ادامه، مجمع عمومی صاحبان سهام بار دیگر سازمان حسابرسی را به عنوان بازرس قانونی و حسابرس رسمی انتخاب کرد. هم چنین روزنامه های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی شرکت انتخاب شدند.


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.