تصویب تغییر سرفصل‌های دوره کارشناسی علوم سیاسی در شورای تحول علوم انسانی

فروردین ۱۴۰۳

رئیس کارگروه علوم سیاسی در شورای تحول علوم سیاسی گفت: دو مرحله تدوین و تهیه محتوا و همچنین آموزش و بازآموزی اساتید برای پیاده‌سازی تغییرات دروس، هنوز در دست بررسی است؛ که با همکاری اعضای شورا و همچنین مسئولان زیربط به مرحله اجرا خواهد رسید.

“منوچهر محمدی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ نتیجه جلسه شورای تخصصی تحول علوم انسانی مبنی بر تصویب تغییر سرفصل‌های دوره کارشناسی رشته علوم سیاسی اظهار داشت: با بررسی سرفصل‌های تعیین شده برای دوره کارشناسی علوم سیاسی از سوی اعضای این شورا، مصوب شد که با اقدامات اولیه، آمادگی برای اجرای این طرح در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ حاصل شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح در دانشگاه‌ها دوره‌هایی مبنی بر بازآموزی اساتید در نظر گرفته شده تا با مباحث جدید درسی آشنا شوند.

رئیس کارگروه علوم سیاسی در شورای تحول علوم سیاسی  تصریح کرد: در راستای تغییر دروس دوره کارشناسی علوم سیاسی سرفصل‌هایی را مد نظر قرار دادیم که اولین اقدام اسلامی کردن دورس در زمینه‌های مانند سیره سیاسی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار، اخلاق و سیاست و همچنین اندیشه‌های سیاسی امام راحل ، رهبری و مسائلی از این قبیل است.

محمدی در ادامه عنوان کرد: دومین مسأله‌ای که در امر تغییر دروس حائز اهمیت است، بومی سازی آن‌ها بوده که در سرفصل‌های تعیین شده به آن توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر واژه‌ها در علوم سیاسی برگرفته از غرب می باشند، مطرح کرد: واژه سازی در مباحث علوم سیاسی از اقداماتی است که در تغییر سرفصل‌های این رشته مدنظر قرار دادیم.

رئیس کارگروه علوم سیاسی در شورای تحول علوم سیاسی اضافه کرد: به روزسازی دروس از جمله اقدامات در تغییر سرفصل‌های علوم سیاسی بوده، به این معنی که مسائل سیاسی روز داخلی و خارجی را در دروس پیاده کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: دو مرحله تدوین و تهیه محتوا و همچنین آموزش و بازآموزی اساتید برای پیاده‌سازی تغییرات دروس، هنوز در دست بررسی است؛ که ان‌شاالله با همکاری اعضای شورا و همچنین مسئولان زیربط به مرحله اجرا خواهد رسید.

گفتنی‌ست این جلسه عصر دوشنبه (۹۲٫۷٫۸ ) در دفتر تحول علوم انسانی برگزار شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.