تصویب جنبش اجتماعی تحکیم خانواده

جام جم آنلاین: اوضاع نگران‌کننده طلاق در میان خانواده‌های تهرانی امروز یک بار دیگر در شورای شهر تهران به بررسی گذاشته شد و زمینه‌ای شد برای این‌که طرح تحکیم بنیاد خانواده را مورد بررسی قرار داده و خواستار ایجاد جنبش تحکیم بنیاد خانواده شوند.

به گزارش مهر، در جلسه امروز شورا، طرح تحکیم بنیاد خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی مشترک زوجین قبل از ثبت ازدواج مورد بررسی قرار گرفت که براساس آن به هیات وزیران پیشنهاد شد الزام گذراندن دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی مشترک و ارائه گواهینامه آن به دفاتر ثبت ازدواج مورد تصویب قرار گیرد.

همچنین شهرداری تهران ملزم به تهیه بانک اطلاعات خانواده‌های نوبنیاد شهر تهران به منظور قانون‌‌مند کردن خدمات و رصد وضع زوج‌های آموزش‌دیده و استمرار خدمات آموزشی و توانمندسازی شده است.

رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به برخی بندهای این طرح افزود: باید مشخص شود با چه اختیاراتی می‌خواهیم بانک اطلاعاتی زوج‌های نوبنیاد را تهیه و خصوصی‌ترین روابط خانواده‌ها را رصد کنیم، آیا خانواده‌ها اجازه این موضوع را به ماموران شهرداری می‌دهند؟

خانواده‌های تهرانی به سامان نیستند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به آرمان‌های نگران‌کننده طلاق در کشور گفت: ‌این طرح می‌خواهد نگرانی و حساسیت شورا را در خصوص وضع خانوادگی شهروندان تهرانی نشان دهد و بگوید اقدامات شهرداری و دولت هرچند قابل تقدیر، اما کافی نیست.

معصومه ابتکار تاکید کرد: ما نباید به عنوان نمایندگان تهران بی‌تفاوت از کنار وضع نگران‌کننده زندگی خانوادگی زوج‌های جوان بگذریم، بلکه باید با ایجاد جنبش اجتماعی حفظ خانواده، در جهت بهبود شرایط نامطلوب فعلی حرکتی انجام دهیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.