تصویب سقف افزایش سرمایه تعاونی اعتبار ایران خودرو

گردآوری شده توسط گروه خودرو ممتازنیوز

به گزارش ایکو پرس، محمود شیعی مدیر عامل تعاونی اعتبار گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد:در مقطعی شاهد کاهش سپرده های بلند مدت برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف بازار بودیم که با تصمیمات اتخاذ شده در مجمع امیدواریم مجددا به سرمایه  ۳۰ میلیارد تومان قبل دست یابیم.

وی به سابقه فعالیت تعاونی اعتبار اشاره کرد و افزود: از زمان ثبت و آغاز به کار این تعاونی بیش از ۳۸ هزار سهام‌دار تعاونی اعتبار شده اند که این امر نشان از اعتماد کارگران خطوط تولید گروه صنعتی ایران خودرو به این تعاونی است.

شیعی پرداخت سود منطقی به اعضا را از مهم ترین اولویت های تعاونی اعتباردانست و گفت: درمجمع امسال پرداخت ۲۷ درصد سود به سهام‌داران تعاونی اعتبار برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه سال ۹۱ به تصویب رسید.  

مدیرعامل تعاونی اعتبار گروه صنعتی ایران خودرو پرداخت تسهیلات مالی به سهام‌داران را از دیگر برنامه های این تعاونی دانست و تاکید کرد: براساس خط مشی و مصوبات هیات مدیره تلاش ما بر این است که با نوآوری، تسهیلات مالی درقالب فروش اقساطی خودرو، جعاله، اجاره به شرط تملیک و قرص الحسنه پرداخت شود.

وی شفافیت مالی و تایید عملکرد تعاونی اعتبار را از نقاط مثبت این تعاونی دانست و افزود: بنابر گزارش شرکت شهود امین به عنوان بازرس قانونی تعاونی اعتبار که براساس بررسی اسناد مالی ارایه شده، تعاونی اعتبار طبق استانداردهای حساب‌داری دارای عملکرد مطلوبی بوده است.

شیعی دربارهٔ ایرادی که اخیرا از سوی بانک مرکزی بر تعاونی اعتبار مبنی بر دارا بودن شرکت زیرمجموعه وارد شده اظهار داشت: بانک مرکزی اظهار داشته دارا بودن شرکت به عنوان زیرمجموعه این تعاونی مغایر با قوانین این بانک است. وی ادامه داد: در مجمع عمومی واگذاری شرکت های زیرمجموعه تعاونی اعتبار با رعایت حقوق سهام‌داران محترم تصویب شده و در دستور کار قرار گرفته است. به نقل از شیعی این موضوع آخرین فصل از ایرادات قانونی برای تمدید مجدد مجوز فعالیت های تعاونی است.

شیعی تاکید کرد: با توجه به این‌که شرکت های زیر مجموعه تعاونی اعتبار از شرکت های موفق و پر بازده می باشند، هیات مدیره خود را موظف می داند به منظور صیانت از سرمایه اعضا و سهام‌داران و استمرار سوددهی به آنان در واگذاری شرکت ها و محاسبه اموال نهایت دقت و حساسیت را داشته تا این امر به بهترین شیوه ممکن محقق شود.


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.