تصویب قوانین از سوی مجلس در پویایی احزاب موثر است/ شکل‌گیری احزاب فراگیر در کشور امکان‌پذیر است

فروردین ۱۴۰۳

دبیرکل جمعیت وعاظ ولایی کشور گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین مربوط به احزاب می‌توانند ضمن رسیدگی و نظارت هرچه بیشتر در جهت پیشبرد برنامه‌های سیاسی کشور گام بردارند و در این صورت شکل‌گیری احزاب فراگیر در کشور امکان‌پذیر است.

عباس امیری‌فر در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ نقش و فعالیت احزاب سیاسی در کشور اظهار داشت: احزاب به شکل تشکیلاتی و مشاوره‌ای برای پیشبرد اهداف و تداوم حماسه سیاسی در کشور می‌توانند به صورت اجرایی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه جریانات سیاسی باید به صورت تشکیلاتی، نقش احزاب را در جامعه پررنگ کنند، تصریح کرد: تمامی جریانات و احزاب سیاسی با مشارکت و ارائه برنامه‌هایی مدون در عرصه‌های مختلف به رئیس‌جمهور منتخب می‌توانند در حل مشکلات جامعه به ایفای نقش بپردازند تا از این طریق شاهد پویایی هرچه‌ بیشتر فعالیت‌های سیاسی از سوی جریانات و احزاب در کشور باشیم.

دبیرکل جمعیت وعاظ ولایی کشور ادامه داد: “حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی” برای پیشبرد شعارهای انتخاباتی خود، می‌تواند چارچوب‌ها و برنامه‌های خود را ارائه دهد و برای نحوه اجرای آنها از تشکیلات و احزاب سیاسی کمک بگیرد تا مسئولان سیاسی و احزاب در حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی براساس برنامه‌های مدون در کوتاه مدت و بلندمدت به ایفای نقش بپردازند.

امیری‌فر در ادامه به تشکیل احزاب سیاسی به صورت فراگیر در کشور اشاره و تصریح کرد: این امر می‌تواند در کشور محقق شود به شرطی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت منتخب با ارائه قوانینی مدون نقش نظارتی بیشتری را بر فعالیت حزب‌های سیاسی مختلف در کشور ایفا کنند.

دبیرکل جمعیت وعاظ ولایی کشور خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین مربوط به احزاب می‌توانند با رسیدگی و نظارت هرچه بیشتر در پیشبرد برنامه‌های سیاسی کشور گام بردارند و حتی این مسئله را بعد از تصویب قوانین مشخص کنند و آن را در ردیف بودجه کشوری قرار دهند تا احزاب فقط در هنگام انتخابات به ایفای نقش به صورت فعال و پویا نپردازند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.