تصویب کلیات لایحه بودجه با نوعی جبر همراه بود/ دولت دهم در سال پایانی خود رکورد شکست

۲۷فروردین۱۳،

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که اداره مملکت بدون بودجه امکان ندارد، تصویب کلیات لایحه بودجه با نوعی جبر همراه بوده است چرا که اگر دوباره رد می‌شد ما عملا سال ۹۲ را از دست می‌دادیم.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه در مجلس گفت: از آنجایی که اداره مملکت بدون بودجه امکان ندارد، تصویب لایحه بودجه با نوعی جبر همراه بوده است چرا که اگر دوباره رد می‌شد ما عملا سال ۹۲ را از دست می‌دادیم.
 
وی ادامه داد: در حالی بودجه سه دوازدهم برای کشور مضر بوده و بهره‌وری امکانات بودجه را از بین می‌برد، دولت دهم در سال پایانی خود در تاخیر ارائه بودجه به مجلس رکورد شکسته است.
 
نایب رئیس مجلس گفت: بودجه سه دوازدهم مانند این است که دولت فقط بودجه را بگیرد اما نداند که باید با آن چه کند، در حالی که این پول طبق برنامه‌ریزی می‌تواند در جهت اشتغال، پروژه‌های عمرانی، ارتقا آموزشی و سلامت به کار گرفته شود.
 
 
وی افزود: اعضای کمیسیون بودجه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه را رد کردند اما اقدام آن‌ها به معنی رد بودجه در صحن علنی نبود بلکه می‌خواستند با این اقدام اشکالات بودجه را اعلام کنند.
 
نماینده تهران ادامه داد‌: کمیسیون تلفیق باید در مورد بخش‌هایی مانند صنعت و معدن که بودجه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده، بررسی‌های لازم را انجام دهد.
 
باهنر در پایان خاطرنشان کرد: دولت برای تنظیم بودجه دست‌کم ۱۰۰ هزار نفر نیرو در اختیار دارد در حالی که نیروها و امکانات ما برای بررسی جزئیات به اندازه دولت نیست، با این حال کارشناسی‌های مهمی از سوی مرکز پژوهش‌ها و نماینگان مسلط مجلس برای این کار صورت گرفته است.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.