تصویب پرداخت ۴۲۵ میلیارد تومان وام به زلزله‌زدگان

وزیر کشور گفت: برای بازسازی ۲۹ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی معادل ۴۲۵ میلیارد تومان وام در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران مصطفی محمدنجار وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیأت دولت با بیان اینکه برای بازسازی ۲۹ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی معادل ۴۲۵ میلیارد تومان وام در نظر گرفته شده است، گفت: البته ۶۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض نیز در قالب کمک‌های دو و یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه امدادرسانی در این زلزله را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: در روند امدادرسانی شاهد رکورد بودیم به نحوی که ظرف ۱۲ ساعت اول حادثه آواربرداری و در ۴۸ ساعت اول اسکان موقت انجام شد و برای اسکان دائم قبل از فصل سرما نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

وزیر کشور همچنین تصریح کرد: امروز در جلسه هیأت دولت گزارش جامعی در خصوص این زلزله داده شد و رئیس جمهور نیز موافقت کرد کمکهای بلاعوض و وام‌های بازسازی مسکن پرداخت شود.

محمدنجار در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان آمادگی ایران برای برگزاری اجلاس غیرمتعهدها افزود: جمهوری اسلامی ایران و شهرستان تهران جزو امن‌ترین کشورها و شهرهای جهان است و در خصوص این اجلاس برنامه های جامع و قوی صورت گرفته است و مشکلی وجود ندارد.

وزیر کشور گفت: تورهایی نیز در نظر گرفته شده است که مدعوین مطابق با سلیقه‌شان از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی بازدید خواهند کرد.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.