تصویب ۱۳ رشته ورزشی در پایگاه قهرمانی ناجا/رکوردزنی کارکنان ناجا در برج میلاد

جانشین رییس اداره تربیت بدنی ناجا از تصویب ۱۳ رشته ورزشی در پایگاه قهرمانی ناجا خبر داد.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ ابوالحسن گل‌مکانی ظهر چهارشنبه ضمن تشریح اقدامات و برنامه‌های معاونت تربیت و آموزش ناجا در هفته نیروی انتظامی، گفت: برابر سنوات گذشته معاونت تربیت و آموزش ناجا برنامه‌های ورزشی خاصی را برای کارکنان و خانواده‌های آنان در نظر گرفته شده است که در همین راستا هماهنگی‌های ویژه با برخی فدراسیون‌ها صورت گرفته است و این آیین‌نامه برای اجرا به یگان‌های مختلف تا رده شهرستان‌ها ابلاغ شده است که به صورت همزمان و متحدالشکل نسبت به انجام آن اقدام کنند.

جانشین رییس اداره تربیت بدنی ناجا با بیان اینکه برنامه‌های ورزشی هفته نیروی انتظامی از فردا (پنجشنبه ششم مهرماه) با برپایی همایش سراسری کوهپیمایی در منطقه توچال تهران آغاز می‌شود، گفت: ۴۰۰۰ پلیس در این برنامه کوهپیمایی شرکت خواهند کرد و از آنجایی که این مراسم همزمان با شب ولادت امام‌رضا (ع) است، در ارتفاعات برنامه ویژه‌ای برای پلیس در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برپایی همایش ۱۱۰ هزار نفری ورزش‌های رزمی و دفاع‌شخصی در اولین روز از هفته نیروی انتظامی، گفت: در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی نیز گوشه‌ای از توان رزمی‌کاران ناجا به نمایش درمی‌آید.

گل مکانی با بیان اینکه در روز سه‌شنبه کارکنان پلیس تهران با حضور در بوستان لاله در کنار مردم به انجام ورزش صبحگاهی می‌پردازند، گفت: در پایان این مراسم به رسم یادبود پلیس به پیشکسوتان ورزش صبحگاهی هدایایی تقدیم می‌کند.

جانشین رییس اداره تربیت بدنی ناجا با اشاره به برگزاری مسابقات تیراندازی در سطح مسئولان لشگری و کشوری و دیگر رده‌های نیروهای مستقر در استان‌های سراسر کشور که به میزبانی فرماندهان انتظامی استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: همزمان با برگزاری این مسابقات از سالن تیراندازی استان‌ها نیز بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به برپایی جشنواره پیاده‌روی خانوادگی در چهاردهم مهرماه در ورزشگاه آزادی، گفت: در این همایش پیاده‌روی خانوادگی نیروی انتظامی، مسابقات فرهنگی نیز اجرا می‌شود که به برندگان این مسابقات، با هماهنگی‌ فدراسیون ورزش‌های همگانی هدایایی تقدیم می‌شود.

گل‌‌مکانی با بیان اینکه طراحی مسابقات ویژه بازنشستگان نیروی انتظامی به عنوان یکی از اولویت‌های این معاونت در دستور کار قرار داشت، گفت: برای بازنشستگان در سنین مختلف مسابقه شنا، کوهپیمایی و دارت در نظر گرفته شده است.

جانشین رییس اداره تربیت بدنی ناجا همچنین به آغاز به کار هیات ورزشی جانبازان اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی برای همه جانبازان خود به ویژه جانبازان قطع نخاعی برنامه‌های ورزشی ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از این جانبازان، اعم از جانبازان قطع‌نخاعی امکان استفاده و حضور در اماکن ورزشی ناجا را ندارند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است امکانات ورزشی به خانه‌های آنان برده شود. باید توجه داشته باشیم که یکسری ورزش‌های خاص همچون تیر و کمان و سوارکاری شبیه‌سازی می‌شوند که امکان بردن این ورزش‌ها به خانه‌ جانبازان وجود دارد.

گل‌مکانی همچنین در مورد برپایی مسابقات موتورسواری سرعت، گفت: در سال گذشته این مسابقه با همت معاونت تربیت‌بدنی ناجا و با هماهنگی فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری در پیست آزادی برگزار شد که امسال نیز علاوه بر برگزاری موتورسواری سرعت، برپایی مسابقات دوچرخه‌سواری نیز در دستور کار است.

جانشین رییس اداره تربیت بدنی ناجا همچنین با اعلام این خبر که سه تن از کارکنان نیروی انتظامی قصد رکوردزنی در برج میلاد را دارند، گفت: یکی از ماموران پلیس که در رده ملی فعالیت کرده و همچنین اخیرا نیز در مسابقات ارتش‌های جهان شرکت کرده است، قصد دارد که به سرعت پله‌های برج میلاد را طی و رکورد ثبت کند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از کارکنان ناجا قصد شکستن رکورد روپایی زدن در برج میلاد را دارد، گفت: همچنین بحث سقوط آزاد توسط یکی از ماموران پلیس را در پیش داریم.

به گزارش ایسنا، جانشین رییس اداره تربیت بدنی ناجا همچنین در مورد به کارگیری قهرمانان سرباز، گفت: یکی از مشکلات ما بحث سربازی قهرمانان بود که بلاتکلیف مانده بود که به پیشنهاد کارشناسان ناجا و همچنین تدابیر فرمانده ناجا، ۱۷ رشته ورزشی به عنوان پایگاه قهرمانان شناخته و مصوب شد.

گل‌مکانی با بیان اینکه رشته‌های کاراته، جودو، کشتی، کوهنوردی، جهت‌یابی، سه‌‌گانه و پنج‌گانه نظامی، تیراندازی، فوتسال، والیبال و … جزو این پایگاه‌های قهرمانی هستند، گفت: این قهرمانان با حضور در ناجا به صورت تمام وقت در اختیار هستند که تنها به امر ورزش بپردازند چرا که ما معتقد هستیم ورزشکاران سرمایه‌های ملی هستند که از آنان باید حفاظت شود.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف قهرمانانی که جزو ۱۳ پایگاه ورزشی مصوب ناجا نیستند، چیست؟ گفت: قهرمانانی که جزو آن رشته‌هایی که جزو پایگاه نیست، در اختیار دیگر نیروهای مسلح قرار گرفته و اگر رشته قهرمانی آنان نیز جزو رشته‌های ورزشی نیروهای مسلح هم نباشد، در اختیار فدراسیون‌های مربوطه قرار می‌گیرند تا ضمن گذراندن سربازی از ورزش عقب نمانند.

جانشین رییس اداره تربیت بدنی ناجا همچنین با بیان اینکه بر اساس تدابیر فرمانده ناجا، نیروی انتظامی از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک تقدیر خواهد کرد، گفت: امشب (چهارشنبه) نیز در اولین گام از مدال‌آوران رشته وزنه‌برداری با حضور فرمانده ناجا تقدیر به عمل می‌آید.

به گزارش ایسنا، گل‌مکانی همچنین افزود: در پایان هفته ناجا عملکرد معاونت‌های تربیت بدنی مورد بررسی قرار گرفته و از سه‌یگان برتر در سطح استان‌ها تقدیر می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.