/تصویری/رئیس صندوق بین المللی پول:اوضاع اقتصاد آفریقا امیدوار کننده است

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی/۰۲/۰۴
۰۰:۰۰:۰۰٫۰۰
کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول اوضاع اقتصادی آفریقا را امیدوارکننده ارزیابی کرد.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر،لاگارد طی اظهاراتی در واشنگتن در آمریکا گفت:ما درحال بررسی چشم انداز اقتصادی آفریقا هستیم و بر اساس تحقیقات انجام شده تایید می کنم که چشم انداز اقتصادی آفریقا امیدوارکننده است.
وی افزود:امیدواریهای زیادی به آینده اقتصادی آفریقا وجود دارد و باید بگویم که ابرهای تیره از آسمان اقتصاد این قاره کنار رفته اند و امیدواری به آینده ای بهتر در افق آن به چشم می خورد . میزان پیش بینی رشد اقتصادی آفریقا در حال حاضر در کل چهار درصد است و در برخی کشورها هم این رشد به بیش از پنج درصد هم می رسد. در مقایسه با ده کشور نخست جهان از لحاظ رتبه بندی رشد اقتصادی چهار کشور در آفریقا دو برابر شده است.
رئیس صندوق بین المللی پول در ادامه اظهاراتش گفت:ما همچنین عوامل اثر گذار بر اقتصاد قاره آفریقا را بررسی کردیم که افزایش قیمت نفت خام در صدر این عوامل قرار دارد و این موضوع نه تنها بر اقتصاد آفریقا بلکه بر اقتصاد کشورهای اروپایی وآسیایی و سایر نقاط جهان هم موثر است که افزایش بهای تمام شده کالاها را به دنبال دارد و این نشان می دهد که افزایش قیمت نفت خام بر اقتصاد تمام نقاط جهان موثر است.
وی در پایان گفت:واضح است آن دسته از کشورهایی که در قاره آفریقا منابع طبیعی بیشتر در اختیار دارند می توانند با برنامه ریزیهای کلان اقتصادی به خواست ها و اهداف اقتصادی خود نائل شوند و درباره کشورهایی که از منابع کمتر و قدرت مانورپذیری کمتری برخوردار هستند باید موقعیت مالی خود را بهبود بخشند و با جذب سرمایه گذاریهای خارجی زمینه رشد اقتصادی بیش از پیش خود را فراهم سازند.
۰۰:۰۲:۳۴٫۱۲

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.