تصویری/ اولاند: رای بالای مارین لوپن ناشی از عملکرد سارکوزی است

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۴
۰۰:۰۵:۰۲٫۰۹
فرانسوا اولاند نامزد حزب سوسیالیست فرانسه،رای بالای راستگرایان افراطی درفرانسه(جبهه ملی) به رهبری مارین لوپن را ناشی از عملکرد و سخنان نیکلا سارکوزی دانست.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر؛با پایان کار رأی گیری در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه فرانسوا اولاند نامزد حزب سوسیالیست فرانسه در این انتخابات در واکنش به نتایج دور نخست آن گفت:« مردم فرانسه به طور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان شرکت کردند. میزان مشارکت آنها در این دور از انتخابات ریاست جمهوری تاکنون در تاریخ فرانسه نادر بوده است. هشتاد درصد واجدان شرایط رای در انتخابات شرکت کردند».
وی افزود در نتیجه این انتخابات چندین واقعیت بزرگ آشکار شد . واقعیاتی که اجتناب ناپذیر هستند: نخستین واقعیت این است که من از نظر کسب آرا در دور نخست انتخابات در صدر قرار گرفتم و از همین رو، وظیفه خود می دانم از رای دهندگان زن و مرد فرانسوی که با رای خود من را در این جایگاه قرار دادند تشکرکنم. جایگاهی که مایه افتخار من است و البته مسئولیت های سنگینی را بر دوش من می گذارد.
اولاند افزود رای مردم فرانسه به او در واقع رای اعتماد به طرح ها و برنامه هایی بود که او به مردم فرانسه در خصوص هدایت کشور به مسیر درست،مهار بودجه ، از سرگیری رشد اقتصادی ، اشتغالزایی،کاستن از بدهی های عمومی ،حمایت از صنایع داخلی،اعتلای ارزش های جمهوری ،فراهم کردن مقدمات کارهای آینده و گذار به انرژی های نوین داده است.
اولاند گفت این همان چیزهایی بود که من از ده ماه پیش تاکنون به مردم فرانسه گفته بودم و مردم فرانسه نیز امروز جواب من را دادند. مردم فرانسه برای آنکه رئیس جمهور کشورشان شوم با رای خود مرا دربالاترین جایگاه قرار دادند.
دومین واقعیت نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به اعتقاد اولاند این بود که مردم با رای خود همزمان هم یک دوره پنج ساله ریاست جمهوری سارکوزی را مجازات کردندکه دوره اش رو به پایان است و هم دست رد بر سینه او زدند که با سخنان و اظهاراتش در ماههای اخیر آب در آسیاب راستگرایان افراطی ریخت.
اولاند در همین باره خاطر نشان کرد رای بالای حزب راستگرای افراطی جبهه ملی در این دور از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که هیچگاه تاکنون درحیات سیاسی آن سابقه نداشته است، ناشی از همین سخنان سارکوزی و عملکرد پنج ساله وی بوده است.
اولاند درهمین باره افزود راستگرایان افراطی حتی در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و دو نیز که حزب جبهه ملی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافت تا این اندازه رای به دست نیاورده بود. بنابراین به اعتقاد وی(اولاند) این رای بالا راستگرایان افراطی نشانه دیگری است دال بر اینکه باید در جمهوری فرانسه خیز دیگری برداشته شود. او گفت خشم افرادی باید درک شود که برای اعتلای کشور کار می کنند اما نه تنها به غرور آنها پاسخ داده نمی شود بلکه برعکس شان ومنزلت شان تنزل داده می شود و تحقیر می شوند و این چیزی است که از پنج سال پیش تاکنون در فرانسه رواج داشته است.
فرانسو اولاند افزود از همین حالا نامزد همه اقشار سیاسی واجتماعی است که خواهان ورق خوردن برگ کنونی حاکم بر کشورشان هستند. او گفت به جوانان فکر می کند و آنها را به جایگاهی که آروزی آن را دارند خواهد رساند. اولاند تصریح کرد اکنون که دور نخست انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده است ، نامزد «جمعیت برای تغییر» خواهد بود. جمعیتی که باید تا حد امکان گسترده و وسیع باشد. قبل از هر گروهی و جناحی باید نیروهای چپ و طرفداران محیط زیست در این جمعیت حضور داشته باشند که من از امروز به بعد نامزد آنها در انتخابات ریاست جمهوری هستم.
وی گفت خوب است دراین جا از نامزدهای این دو جناح یعنی اوا ژولی Eva Joly، نامزد طرفداران محیط زیست فرانسه در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری و ژان-لوک مِلانشونJean-Luc Mélenchon نامزد جبهه چپگرا در این دور از انتخابات ریاست جمهوری تشکر کنم که بدون هیچ گونه مذاکره ای از من برای دور دوم انتخابات حمایت کردند. اولاند در ادامه سخنانش ، خود را نامزد همه فرانسویی های دانست که می خواهند در کشورشان یک جمهوری الگو ونمونه وجود داشته باشد. دغدغه بی طرفی دولت را دارند. او خود را نامزد کسانی دانست که دوست دارند منافع ملی کشورشان بر هر چیز دیگری اولویت داشته باشد.
نامزد حزب سوسیالیست فرانسه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه بر سنگینی بار مسئولیتی که متوجه اوست واقف است، گفت:یکی از این مسئولیت ها، با موفقیت انجام دادن اصل توالی مردمسالارانه(تغییر دولت ها در نظام های دموکراتیک) است که به مردم فرانسه امکان می دهد به اقدامات سیاسی که مسئولان در کشورشان انجام می دهند اعتماد و اطمینان داشته باشند. مسئولیت دیگر من پاسخ دادن به خشم و ناراحتی مشروع مردم فرانسه است که نتایج این انتخابات آن را به خوبی نشان داد.
خشم و ناراحتی هایی که از بیکاری جوانان،کاهش قدرت خرید مردم،بی عدالتی های فزاینده ،پاداش های کلان به مدیران و روسای بانک ها ، ناامنی و افراد آسیب پذیر و فقرا ناشی می شود.
اولاند اضافه کرد از جمله مسئولیت های من این است که تلاش کنم اروپا به مسیر رشد اقتصادی و اشتغالزایی هدایت شود. چون می دانم مردمی در خارج از مرزهای کشور ما ، مرا می بینند و سخنان مرا می شنوند.
اولاند افزود به همت کسانی که به او رای داده اند از همین امشب روند تغییر در فرانسه آغاز شده است و هیچ چیزی هم جلو دار آن نخواهد بود.بنابراین اکنون وظیفه مردم فرانسه است که تصمیم گیری کنند. اگر می خواهند سیاستی ادامه یابد که طی پنج سال گذشته شکست خورده است ونامزدی دارد که دچار گسست شده است ، پس به نامزد این سیاست(سارکوزی) رای دهند. اما اگر می خواهند فرانسه در مسیر درست قرار گیرد و رییس جمهور جدیدی داشته باشد که وحدت آفرین باشد، در ششم ماه مه به او(اولاند) رای دهند.
فرانسوا اولاند گفت در ششم ماه مه پیروزی خوبی می خواهد که در حد و قواره فرانسه، تاریخ اش و آینده اش باشد.
۰۰:۱۴:۰۰٫۲۲

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.