تصویری/ محققان آلمانی فضای آسمان را به محیط کار می آورند

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۴/۱۲
۰۰:۰۰:۰۰٫۰۰
محققان آلمانی با استفاده از فناوری نورپردازی، چشم اندازی از آسمان را در محیط های کاری ایجاد می کنند.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، محققان آلمانی با استفاده از فناوری نوری، سقفی به نام آسمان مجازی ایجاد کرده اند و تلاش می کنند با ایجاد فضایی به شکل آسمان در سقف اتاق های محیط کار فضای خشک این محیط ها را به فضای مطبوع برای کارمندان تبدیل کنند.
این محققان تلاش دارند تا با این سامانه نوری، از تاثیرات نامطلوب نور کم بر کارمندان پشت میز نشین بکاهند.
نور نامناسب محیط های کاری بر وضعیت تمرکز، کار و بهداشت کارمندان تاثیر منفی دارد.
محققان آلمانی در موسسه فرانهوفر آلمان معتقدند سقف ابداعی آنها که مجهز به سامانه نوری است با ایجاد فضایی شبیه آسمان، محیطی مطبوع را برای کارمندان استرس زده ایجاد خواهد کرد.
آکیم پروس مهندس الکترونیک در مرکز فرانهوفر معتقد است که این سقف ها باعث می شود بدن افراد در شرایط طبیعی فضای آزاد قرار بگیرد.
آکیم پروس گفت: وقتی شما یک روز کامل را در فضای کاری هستید و از نور روز بی بهره می مانید، بدن شما اطلاعات مربوط به اینکه در چه ساعتی از روز قرار دارد، از دست می دهد و ما با استفاده از این آسمان مجازی به بدن شما این اطلاعات را می دهیم. این سقف، مجهز به سامانه ای نوری با دویست و هشتاد و هشت حالت مختلف نور ال ای دی است که می تواند سی و پنج هزار وضعیت نوری و شانزده میلیون رنگ تولید کند.
بنا بر این گزارش، آسمان مجازی در مرحله تحقیق قرار دارد و در حال حاضر هزینه هر متر مربع آن برای متقاضیان هزار یورو برآورد شده است.
۰۰:۰۲:۴۴٫۰۴

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.