/تصویری/ وستروله: سرنوشت یونان در منطقه یورو به دست خود آنها است

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۲۱
وزیر خارجه آلمان گفت: سرنوشت یونان در منطقه یورو به دست خود آنها است.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، گوئیدو وستروله در برنامه ای با عنوان «تبادل نظر اروپا» که شبکه رادیویی-تلویزیونی «وِ. دِ.آر» آلمان آنرا در بروکسل برگزار کرده بود، اظهار داشت: این، یونان است که بالاخره باید تصمیم بگیرد کدام راه را برگزیند. او افزود: هر چند ما در ارتباط با این بحران، همچنان متحدانه و دارای مسئولیت مشترک پیش می رویم اما پیشنهادهای ما نیز باید اجرا شوند.
وستروله با بیان اینکه این همبستگی با یک حمایت آشکار، ملموس، صحیح و قابل توجه مالی همراه است در عین حال ابراز داشت: البته در مقابل نیز آنها (یونانی ها) باید تغییرات خانگی را اجرا کنند تا در طول زمان، شاهد حل و فصل یک چنین بحرانی باشیم. او ادامه داد: باید بگویم چیزی که من در ساعات اخیر از برخی سیاستمداران یونانی شنیدم، بسیار نگران کننده است. وزیر خارجه آلمان همچنین در واکنش به انتخاب فرانسوا اولاند به سمت رئیس جمهور جدید فرانسه نیز گفت: تصمیم اکثریت مردم فرانسه به نفع اولاند بوده است؛ ضمن آنکه مناسبات میان آلمان و فرانسه، وامدار احزاب سیاسی و همچنین سیاستمداران ملی برجسته آن نیست.
۰۰:۰۱:۵۷٫۱۳
ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان نیز در بخشی از این نشست تصریح کرد: این یونان است که باید تصمیم خود را در مورد ابقاء حضورش در منطقه یورو بگیرد و اگر یونان نخواهد در این خصوص تصمیم بگیرد ما نیز نمی توانیم آنرا مجبور کنیم. البته این مساله ای است که قبلا نیز در مورد آن صحبت شده است و در واقع چیز جدیدی نیست. شویبله با تاکید مجدد بر اینکه ما به تصمیم یونانی ها نیاز داریم، اظهار داشت: به هر صورت اگر آنها تصمیم به ماندن بگیرند، این همان تصمیمی است که از دو سال پیش گذشته گرفته شده است و بهتر از این، راهی متصور نیست.

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.