تصویب آیین‌نامه آموزش و پرورش مناطق مرزی تا پایان سال

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود ۱۶ استان مرزی و مشکلاتی که در حوزه آموزش و پرورش دارند گفت: برنامه‌ریزی برای رفع این مشکلات بر عهده آموزش و پرورش مناطق مرزی است. آیین نامه آموزش و پرورش مناطق مرزی مراحل نهایی تصویب را می گذراند و امیدواریم تا پایان سال نهایی شود.

مجتبی زینی وند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ماموریت این سازمان در راستای جذب مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: اداره کل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری آموزش و پرورش که زیرمجموعه سازمان مدارس غیردولتی است مسئولیت این امر را بر عهده دارد.

وی افزود: همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با سایر دستگاه‌ها و استفاده از توان خیرین در حوزه سازمان مدارس غیر دولتی از طریق این اداره کل دنبال می‌شود. آیین نامه جلب و جذب سمن‌ها طراحی شده و مراحل تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش را می‌گذراند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شوراها در استان‌ها به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و بخشداران تشکیل می‌شود عنوان کرد: ۱۷ دستگاه و نهاد حقوقی و حقیقی عضو شوراهای آموزش و پرورش هستند. مسائل آموزشی استان در این شورا به بحث و تبادل نظر گذاشته شده و در واقع تلاش می‌شود از ظرفیت‌ها و امکانات منطقه‌ای برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

زینی‌وند با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد شوراها جذب شده است افزود: استفاده از سمن‌ها و جوامع خیرین برای کمک به نظام تعلیم وتربیت از دیگر برنامه‌های جذب مالی توسط شوراهاست.

وی همچنین با اشاره به وجود ۱۶ استان مرزی و مشکلاتی که در حوزه آموزش و پرورش دارند گفت: برنامه ریزی برای رفع این مشکلات بر عهده آموزش و پرورش مناطق مرزی است. آیین نامه آموزش و پرورش مناطق مرزی  مراحل نهایی تصویب را می گذراند و امیدواریم تا پایان سال نهایی شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.