تصویب ایین نامه ارجاع پزشکان خانواده به کارشناسان ارشد تغذیه /مشکلات ساخت مرکز جامع توانبخشی حل شد

فروردین ۱۴۰۳

آیین نامه ارجاع پزشکان خانواده به کارشناسان وکارشناسان ارشد تغذیه تصویب ومنتظر اجرایی شدن ان هستیم

 به گزار ش گروه علمی باشگاه خبرنگاران ؛محمدهادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به افزایش متوسط طول عمر به میزان ۲ تا ۳ سال در مردان و ۳ تا ۴ سال در زنان و افزایش نیاز به نیروهای توانمند فیزیوتراپی این رشته بتواند به جایگاه بالاتری دست یابد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: به سبب تنوع رشته های فیزیوتراپی، زمینه امید دانشجویان هم بیشتر شده است. وی افزود: این مایه افتخار است بنیانگزار طرح دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در کشور، دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده و امیدواریم به زودی پذیرش دانشجو در این مقطع نیز در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شود.

وی در رابطه با طرح پزشک خانواده گفت: در حال حاضر آیین نامه ارجاع پزشکان خانواده به کارشناسان و کارشناسان ارشد تغذیه تصویب شده و امیدواریم به زودی این آیین نامه در رابطه با ارجاع به کلینیک های فیزیوتراپی نیز اجرایی شود. خوشبختانه در حال حاضر همکاری خوبی میان سازمان نظام پزشکی، انجمن فیزیوتراپی و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و امیدواریم این ارتباط در زمینه پزشک خانواده نیز منجر به یک تفاهم نامه مصوب شود و نقش بیمه ها، مردم و پزشکان خانواده در آن مشخص شود.

ایمانیه از طرح ساخت مرکز جامع توانبخشی در زمین مقابل بیمارستان حافظ در آینده خبر داد اظهارداشت مشکلات ساخت این ساختمان در شهرداری برطرف شده و این ساختمان در چند طبقه ساخته خواهد شد که یک طبقه از آن به مرکز جامع توانبخشی اختصاص خواهد یافت.

 وی همچنین ابراز امیدواری کرد مشکل تعرفه دار شدن تجهیزات مدرن فیزیوتراپی نیز بزودی رفع شود تا مردم بتوانند از آنها به راحتی استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمادگی خود را برای حل مشکلاتی که دانشکده توانبخشی با بیمارستان های آموزشی دارد را با تفاهم بین طرفین و وساطت دانشگاه حل کنند تا در سال تازه آماده ارائه خدمات آموزشی با کیفیت بیشتری به دانشجویان باشند.

وی در پایان از فیزیوتراپیست ها خواست با ایمان به رشته خود و کاری که انجام می دهند، فعالیت خود را با هماهنگی و همکاری سایر گروه های پزشکی انجام دهند چرا که هیچ یک از این گروه ها بدون اتحاد و همکاری سایررشته ها موفق به خدمت رسانی مطلوب و بهینه به آحاد مردم نخواهند شد این مراسم ساعت ۱۱ شب با صرف شام به پایان رسید./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.