تصویب دستورالعمل اجرایی قانون نظارت بر رفتار نمایندگان/رسیدگی به اعتراضات به شکل تجدیدنظر

۰۹م اسفند ،

2-786.jpg

یک عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از تصویب دستورالعمل اجرایی قانون نظارت بر رفتار نمایندگان در جلسه امروز ظهر این هیات خبر داد.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاکید کرد که تاکنون تمامی اقدامات انجام شده در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان منطبق بر رویه مصوب در دستورالعمل اجرایی بوده است.

وی در توضیح جزئیات دستورالعمل اجرایی قانون نظارت بر رفتار نمایندگان،‌گفت: بر اساس این دستورالعمل، این هیات برای هر دوره از مجلس تشکل می‌شود البته با این توضیح که باید این هیات در هر دوره چهار ساله مجلس به گونه‌ای حرکت کند که در پایان دوره هیچ پرونده‌ای به دوره بعد منتقل نشود و باقی نماند.

این عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: در بند دیگری از این دستورالعمل قید شده است که اگر موارد خلاف امنیت ملی به هیات گزارش شد، نظر مراجع ذیربط امنیتی اخذ شود، همچنین چنانچه برای تصمیم‌گیری‌های هیات تعیین تکلیف پرونده منوط به رسیدگی در دادگاه‌های قضایی باشد هیات اظهارنظر را تا صدور نظر مراجع قضایی به تعویق بیندازد.

حیدرپور ادامه داد: یکی دیگراز مواد این دستورالعمل، تعیین ترکیب هیات رییسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است که این هیات رییسه متشکل از یک رییس، دو نایب رییس، دو دبیر و یک سخنگو می‌باشد، همچنین امور اجرایی هیات را دفتر اجرایی انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این دستورالعمل قید شده است گزارش‌هایی که به این هیات برای رسیدگی ارجاع می‌شود باید با قید نام و نشان باشد تا طبق سازوکار تدوین شده در داخل این هیات مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در توضیح سایر مواد مندرج در دستورالعمل اجرایی این هیات، گفت: اگر نمایندگان به آرای صادره از سوی هیات اعتراض داشته باشند نماینده می‌تواند اعتراض خود را مطرح کند تا در هیات تجدیدنظر بررسی شود، در واقع هیات نظارت سازوکاری را اندیشیده است که بر اساس آن رسیدگی در به صورت بدوی و تجدیدنظر انجام شود، البته در بررسی‌های بعدی و تجدیدنظر ترکیب هیات تغییر نخواهد کرد.

به گفته وی، نتایج بررسی‌های هیات مطابق با دستورالعمل اجرایی منتهی به صدور آرایی می‌شود که این آرا طبق مفاد مندرج در قانون نظارت بر رفتار نمایندگان صادر خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.