تصویب سندی در مورد خانواده در شورای عالی انقلاب فرهنگی

شورای عالی انقلاب فرهنگی سند مهندسی فرهنگی در بخش خانواده با عنوان “سیاست اصلی تبیین، تشکیل، تحکیم، تعالی و ایمن سازی خانواده” را به تصویب رساند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، دبیر این شورا در خاتمه جلسه امشب در مصاحبه با خبرنگاران در باره مصوبات و موضوعات این جلسه گفت: موضوع مهندسی فرهنگی را در دستور کار داریم و ذیل مهندسی فرهنگی، سیاست ها و راهبردهای هر بخش را در جلسات مورد بحث قرار می دهیم و به تصویب می رسانیم.
آقای محمدرضا مخبر دزفولی افزود: جلسه قبل موضوع سینما را آغاز کردیم ولی چون یک مجموعه مباحث تکمیلی نیاز داشت، دو هفته دیگر، مباحث سینما و سند سینما مورد بحث در شورای عالی قرار خواهد گرفت از این رو امشب سیاست های خانواده را در دستور کار داشتیم.
وی گفت: خانم مجتهدزاده، مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز زنان، گزارشی از مطالعات و کارهایی که در حوزه زنان هم از جهت نقاط مثبت و هم از جهت آسیب هاو چالش هایی که در مورد مسئله خانواده در کشور وجود دارد،‌ ارائه کرد.
مخبر دزفولی افزود: وی همچنین بسته پیشنهادی درباره اقدام هایی که باید در حوزه خانواده برای تقویت و تعالی آن در کشور انجام شود ارائه کرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تصویب سند مهندسی فرهنگی در بخش خانواده با عنوان سیاست اصلی تبیین، تشکیل، تحکیم، تعالی و ایمن سازی خانواده گفت: این سند چهار راهبرد اساسی در مورد آسان سازی شکل گیری خانواده با ازدواج آسان و شرایطی که در بخش های دیگر به ویژه در موضوع جمعیت هم به آن توجه شده بود و نیز بحث تقویت بنیانهای خانواده به خصوص با تعریف نقش های گوناگونی که اعضای خانواده شامل پدر، مادر، فرزندان و بستگان می توانند ایفا کنند دارد.
وی افزود: تعریف اسلامی و ایرانی ما از خانواده با تعریف مرسوم در دنیا که خانواده را شامل پدر، مادر و فرزند می داند متفاوت است، ما خانواده را شامل پدر بزرگ، مادر بزرگ و مجموعه خانوادگی عموها، عمه ها، خاله ها و تمام بستگان این چنینی می دانیم از این رو متناسب با استحکام بخشی، با این جهت گیری سیاست ها دارد به جلو می رود.

مخبر دزفولی گفت: سرانجام براساس سیاست دیگری که به تصویب رسید، باید تقویت بنیان خانواده در تمام بخش های کشور چه در بخش های سیاست گذاری،‌ چه در برنامه ریزی ها و چه در قانون گذاری ها و در بخش های زیر مجموعه هر یک از اینها، مثل نظامات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی الزام آور باشد.
وی افزود: در جلسه آینده اقدامات متناظر هر یک از این سیاست ها را که امشب به تصویب رسید بحث خواهیم کرد و قاعدتا ما در هر یک از راهبردهایی که به تصویب رسید، اقداماتی را طراحی کردیم که ذیل آن ستاد ملی زن و خانواده و بخش های اجرایی کار، اقدامات عملیاتی را که بستر آن را تدارک دیده اند و اعتبارات آن مورد توجه قرار گرفته است، ادامه خواهند داد و به نتیجه می رسانند.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.