تصویب سه رشته تازه کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ تبریز

۲۱م اسفند ،

17059.jpg

شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد سه رشته تازه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ تبریز موافقت کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، محمدتقی اعلمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز، گفت: اخیرا شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با ایجاد و پذیرش دانشجو در رشته‌های طبیعت‌گردی اکو توریسم، مهندسی کشاورزی ترویج و آموزش کشاورزی در دانشگاه تبریز موافقت کرده است.

وی، توسعه تحصیلات تکمیلی بر اساس نیاز روز جامعه را از جمله سیاست‌های کلان این دانشگاه عنوان کرد و افزود: اخیرا زیرساخت‌های راه‌اندازی چند رشته در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه فراهم شده و پس از تصویب در شورای دانشگاه، مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوزهای لازم، به وزارت علوم ارسال شد، که از سال آینده سه رشته تازه در دانشگاه تبریز دایر می‌شود.

اعلمی با بیان اینکه در حال حاضر از ۲۰ هزار دانشجوی این دانشگاه نزدیک به هفت هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل می باشند، تصریح کرد: این نسبت در مقایسه با تعداد دانشجویان از موقعیت بسیار مناسبی در میان دانشگاه‌های کشور برخودار است که برای افزایش بیش از پیش تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حال برنامه‌ریزی هستیم.

به گفته وی هم اکنون ۱۱۰ رشته در مقطع دکتری و ۱۷۵ رشته در کارشناسی ارشد در دانشگاه تبریز دایر است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.