تصویب فروش ارز ۲۴۵۰ تومانی

۳۱فروردین۱۳،

بینا- عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۲ مجلس با اشاره به جلسه عصر دیروز این کمیسیون گفت: در این جلسه فروش متوسط ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز به قیمت ۹۵ دلار و هر دلار ۲۴۵۰ تومان که همان پیشنهاد دولت بود، به تصویب رسید.
به گزارش بینا، حسینعلی حاجی دلیگانی در مورد مصوبات عصر دیروز کمیسیون تلفیق به فارس اظهار داشت: در این جلسه درآمد نفتی دولت مورد بررسی قرار گرفت.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۲ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابتدا در مورد میزان تولید نفت در سال ۹۲ بحث شد که متوسط روزانه ۱ میلیون ۳۰۰ هزار بشکه در روز به تصویب رسید که ۲۶۰ هزار بشکه از آن میعانات گازی و مابقی آن نفت خام است.
وی افزود: همچنین قیمت فروش هر بشکه نفت بعد از بحث‌های متعدد ۹۵ دلار پیش‌بینی شد و ارز حاصل از فروش نفت ۲۴۵۰ تومان یعنی همان رقم پیشنهادی دولت به تصویب اعضا رسید.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ارقام پایین‌تری هم از سوی اعضا پیشنهاد شد، ادامه داد: البته نرخ مصوب به معنای قیمت نرخ ارز نیست، بلکه این نرخ برای محاسبات داخلی بودجه کشور استفاده می‌شود.
حاجی در مورد سبب تصویب قیمت ۲۴۵۰ تومان برای ارز حاصل از فروش نفت گفت: در حال حاضر هیچ کالایی با نرخ ۱۲۲۶ تومان وارد کشور نمی‌شود، حتی کالاهای اساسی هم بر اساس نرخ ارز مبادلاتی وارد می‌شوند و اگر پایین‌تر از این رقم اعمال شود، رانت ایجاد شده و تولید داخل با مشکل مواجه می‌شود.
وی اضافه کرد: البته در این جلسه وزیر نفت،‌ نمایندگان مرکز پژوهشهای مجلس، دیوان محاسبات و اتاق بازرگانی ایران هم نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند.
عضو کمیسیون تلفیق در مورد دستور کار جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در جلسه امروز موضوع منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی افزود: دولت در لایحه پیشنهاد کرده است که ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه از محل هدفمندی یارانه‌ها حاصل شود که در جلسه امروز در مورد آن بحث خواهد شد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.