تصویب فوریت طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها

ایران > قانونگذاری– نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرحی را تصویب کردند که درصورت تصویب نهایی آن، پذیرش دانشجو در دانشگاه براساس ظرفیت رشته محل و تقاضای داوطلبان براساس سابقه تحصیلی و آزمون عمومی، سابقه تحصیلی، آزمون عمومی و آزمون اختصاصی صورت می‌گیرد.

یک فوریت طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در جلسه علنی سه‌شنبه هفته‌گذشته مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید.

طراحان در بیان دلایل توجیهی این طرح اظهار داشتند: طراحی نظام سنجش و پذیرش دانشجو به‌منظور هماهنگی و انسجام بخشی و تقویت یکپارچکی در سیاستگذاری، نظارت و اعتبار سنجی در نظام آموزش عالی ازجمله اقدامات ضروری در نقشه جامع علمی کشور برای توسعه علم و فناوری به شمار می‌رود.

طراحان این طرح اعلام کردند: این نظام با توجه به ارزش عدالت محوری با ید فرصت‌های عمومی را برای دستیابی به آموزش عالی فراهم سازد.

طراحان این طرح اتخاذ تدابیر لازم در جهت تسهیل و جامع نگری پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها با توجه به اهداف سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش با اهمیت بخشیدن به سابقه تحصیلی دانش‌آموزان و اصلاح ساختار آزمون سراسری را ازجمله امتیازات این طرح برشمردند.

آنها معتقدند براساس این طرح یک سنجش منطقی علمی عادلانه با ایجاد تنوع در حوزه پذیرش دانشجو برای متقاضیان ورود به دانشگاه‌های کشور ایجاد می‌شود.

درصورت تصویب نهایی این طرح پذیرش دانشجو در دانشگاه براساس ظرفیت رشته محل و تقاضای داوطلبان براساس: الف- سابقه تحصیلی ب- سابقه تحصیلی و آزمون عمومی ج- سابقه تحصیلی، آزمون عمومی و آزمون اختصاصی صورت می‌گیرد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.