تصویب پیش‌نویس اساسنامه و انتخاب هیات مدیره اصلی «بانک آینده»

۲۹فروردین۱۳،

20-333.jpg

مجمع عمومی بانک آینده با حضور ۸۰ درصد از مؤسسان و پذیره‌نویسان بانک و نمایندگانی از سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی برگزار و با رای اعضا، هیات مدیره اصلی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مجمع ابتدا، مدیر اجرائی بانک آینده گزارشی از روند تأسیس بانک ارائه کرد و با اشاره به سوابق بانک و عملکرد کمیته‌های ۱۳ گانه تأسیس، اعلام کرد: در حال حاضر، تعداد سهامداران بانک آینده، بالغ بر ۱۸۰۳۰ نفر می باشند.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه بانک آینده در آغاز تأسیس هشت هزار میلیارد ریال بوده که ۷۵ درصد آن توسط ۹۲۳۴ نفر از مؤسسان اولیه و مابقی از طریق پذیره‌نویسی عمومی و مشارکت مردم تأمین شده است.

بنابراین گزارش،‌ در این نشست ابتدا آورده غیرنقدی مؤسسان به‌مبلغ سه هزار میلیارد ریال به تصویب مجمع عمومی مذکور رسید. سپس پیش‌نویس اساسنامه بانک مطرح و مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

همچنین مجمع پس از تأئید هزینه‌های تأسیس، هیأت مدیره اصلی و علی‌البدل بانک و متعاقب آن، بازرسان قانونی اصلی و علی‌البدل و حسابرس مستقل بانک را انتخاب و دو روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات را به‌عنوان روزنامه‌های رسمی بانک آینده تعیین کرد.

به این ترتیب بانک آینده، از ادغام سهامداران بانک تات و مؤسسات مالی و اعتباری صالحین و آتی (۷۵ درصد) و ۲۵ درصد پذیره‌نویسی، تشکیل شد که پس از اخذ مجوزهای تأسیس و فعالیت از بانک مرکزی رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.