تصویب پیش‌نویس منشور حقوقی حمایت از بیماران کلیوی توسط مجلس

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

2-1032.jpg

به گفته رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی، پیش‌نویس منشور حقوقی بیماران کلیوی آماده شده است که در این هفته منتشر و iبه کمک نمایندگان مجلس iبه تصویب می‌رسد.

مصطفی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص فعالیت‌های انجمن در هفته حمایت از بیماران کلیوی، افزود: در حال حاضر محوریت اصلی فعالیت‌های انجمن جنبه آموزشی داشته و تاکنون با مشارکت بعضی فرهنگسراها و مدارس اقداماتی را انجام داده‌ایم.

رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه از سال قبل ۱۵ درصد iبه بیماران کلیوی افزوده شده است، اظهار کرد: تاکنون ۶۰ هزار نفر تحت پوشش انجمن قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه با اشاره iبه نبود مکان مناسب برای اسکان بیماران شهرستانی، بیان کرد: اگر کسی بتواند ساختمانی را در اختیار انجمن بگذارد تا خوابگاهی برای این بیماران فراهم کنیم از بسیاری از مشکلات این اشخاص کاسته خواهد شد زیرا در حال حاضر بسیاری از بیماران مجبور iبه اتراق در پشت‌ درهای بیمارستان‌ها و میادین می باشند که با توجه iبه آغاز فصل سرما وضعیت آنها بدتر نیز خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: همچنین طی جلساتی که با عنوان «حمایت» برگزار کرده‌ایم، iبه دنبال خیرینی هستیم که بتوانند حمایت‌های خود را iبه صورت‌های مختلف iبه بیماران ارائه کنند که از جمله این کمک‌ها، اهدای دستگاه دیالیز iبه مراکز درمانی است که آنها می‌توانند با مراجعه iبه انجمن، iبها خرید این دستگاه‌ها را پرداخت کنند.

رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی افزود: علاوه بر آن، خیرین می‌توانند iبها خرید کلیه و انجام عمل پیوند را فراهم کنند. همچنین آنها می‌توانند در تامین داروهای بیماران شریک شده و iبه صورت ماهیانه iبها داروی یک بیمار را iبه عهده بگیرند.

وی با اشاره iبه کمک‌های خیرین در پرداخت iبها‌های رفت و آمد بیماران افزود: از آنجا که بسیاری از بیماران کلیوی باید در هفته چند مرتبه دیالیز کرده و iبه سبب حال نامساعدشان نمی‌توانند از اتوبوس استفاده کنند باید هر مرتبه حداقل ۱۰ هزار تومان و در ماه ۲۴۰ هزارتومان iبها آژانس بپردازند و این در حالیست که این iبها برای بعضی بیماران بیش از این مقدار می‌شود.

قاسمی ادامه داد: بعضی از اشخاص داوطلب می‌توانند در رابطه با تحقیقات بیماری‌های کلیه همکاری کرده و در جهت آموزش iبه بیماران فعالیت‌هایی را انجام دهند.

به گفته وی، تاکنون همایشی با مدیران کل انجمن در سطح کشور برگزار شده است که در آن جهت آموزش و پیشگیری از بیماری‌های کلیوی تصمیمات مهمی گرفته شده است.

قاسمی در ادامه اضافه کرد: همچنین قرار است طی مراسمی از کسانی که iبه بیماران کلیه اهدا کرده‌اند، تقدیر شود.

رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه دولت باید حمایت‌های خود را از این اشخاص افزایش دهد، افزود: از آنجا که در سطح کشور با کمبود دستگاه دیالیز مواجهیم، دولت باید در جهت خرید دستگاه‌های بیشتر اقدام کند، زیرا در حالی که هر روز تعداد کسانی که iبه بیماری‌های کلیوی دچار می‌شوند افزایش می‌یابد، نزدیک iبه سه سال است که دستگاه تازهی وارد کشور نشده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.