تصویب کلیات طرح ۹ ماده‌ای ارزی

۲۷م دیماه ،

بینا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کلیات طرح ۹ ماده‌ای ارزی برای حمایت از تولید و ساماندهی بازار ارز در این کمیسیون تصویب شد.
به گزارش بینا، عبدالکریم رجبی در مورد موضوعات مطرح شده در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس به فارس اظهار داشت: در این جلسه طرح ۹ ماده‌ای اعضای کمیسیون برای ساماندهی بازار ارز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. این طرح شامل سه محور کلی ساماندهی تخصیص ارز، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه فوریت این طرح در جلسه علنی صحن مجلس به تصویب نمایندگان نرسید، طرح به صورت عادی در کمیسیون اقتصادی مطرح و کلیات آن در جلسه عصر سه‌شنبه به تصویب اعضا رسید.
رجبی ادامه داد: بررسی جزئیات این طرح به صورت کارشناسی ‌از جلسه آینده در کمیسیون اقتصادی انجام خواهد شد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: تصویب این طرح تأثیر بسیاری بر بودجه سال آینده کشور دارد، بنابراین تلاش می‌کنیم تصویب طرح ارزی قبل از بودجه ۹۲ در کمیسیون و صحن مجلس تمام شود و به صورت قانون در آید.
رجبی با اشاره به اینکه این طرح ۹ ماده دارد، در مورد محورهای اصلی آن گفت: این طرح سه محور کلی ساماندهی تخصیص ارز به کالاهای مختلف، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی را شامل می‌شود.
به گفته وی این طرح نیاز به اصلاحاتی دارد، چون موادی که مربوط به حمایت از تولید ملی است، در آن نیاز به تکمیل دارد، تا به صورت یک قانون کامل و جامع در آید.
رجبی در خصوص دستور کار دیگر این جلسه در مورد معافیت مسکن مهر از مالیات گفت:‌ با نظر اعضای کمیسیون بر اساس اصلاحات صورت گرفته، مسکن مهر از مالیات ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم معاف شد و برای اجرایی شدن تنها باید در جلسه علنی صحن مجلس مطرح و به تصویب نمایندگان مردم برسد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.