تصویب ۱۲۰ میلیارد یورو تسهیلات برای ارائه به اقتصادهای بحران زده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، رهبران منطقه بحران زده یورو امروز جمعه در بروکسل موافقت خود را برای تصویب ۱۲۰ میلیارد یورو تسهیلات بیشتر برای ارائه به اقتصادهای بحران زده این منطقه اعلام کردند.

“هرمان وان رامپوی” رئیس شورای اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری گفت: ارائه تسهیلات باید بر اساس شرایط خاص باشد و تنها از طریق یک مکانیزم کارآمد قابل اجرا است.

چهار مقام ارشد اتحادیه اروپا از جمله رامپوی، “خوزه مانوئل باروسو” رئیس کمیسیون این اتحادیه، “ژان کلود جانکر” رئیس گروه اروپا و رئیس بانک مرکزی اروپا یک نقشه راه را برای یکپارچکی سیستم مالی اروپا در دهه های آتی منتشر کردند.

در این نقشه راه هفت صفحه ای آمده است که اتحادیه اروپا از این پس بیشتر بر رشد اقتصادی این اتحادیه، کنترل بودجه و یکپارچگی سیستم مالی منطقه یورو متمرکز می شود.

صدراعظم آلمان در واکنش به این نقشه راه گفت: در طرح چهار مقام اتحادیه اروپا هیچ توازنی در اقدام گروهی اعضای اتحادیه و بدهی برخی از کشورها دیده نمی شود و با اجرای این برنامه بیشتر گرفتار بحران بدهی می شویم.

اختلاف سران اروپا  درباره اوراق قرضه به خصوص میان آلمان و فرانسه برای نجات اقتصادی کشورهای این منطقه و چگونگی حل بحران اروپا بالا گرفته است و چشم انداز مثبتی درباره آینده منطقه یورو دیده نمی شود.

مرکل پیشتر با تاکید بر ایجاد اصلاحات ساختاری در بازارهای منطقه یورو و کمک به بیکاران مخالفت خود را با انتشار اوراق قرضه اعلام کرده و گفته بود: این امر کمکی به رشد اقتصادی نمی کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.