تصویب ۸۰ برنامه در نشست اعضای شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنواره امام رضا(ع)

۱۵م آذر ،

در نشست اعضای شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) ۸۰ برنامه در حوزه های علمی، پژوهشی، فرهنگی _ هنری، کودک و نوجوان، تئاتر، مطبوعاتی، سینمایی و اجرای آن در ۴۵ کشور جهان تصویب شد.

به گزارش هنرآنلاین ،در نشست اعضای شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ˈمحمدحسین فروزانمهرˈ استاندار تازه خراسان رضوی در محل این وزارتخانه برگزار شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دست اندرکاران جشنواره دهم , قدردانی کرد و این جشنواره را نمونه ای از همگرایی دستگاه های فرهنگی هنری دانست.

انتهای پیام/۳۱

ˈسیدمحمد حسینیˈ با اشاره به تلاش جدی همه دستگاهها و سازمان ها در معرفی، تبیین و ترویج فرهنگ رضوی ابراز امیدواری کرد جشنواره یازدهم با همت و تلاش مضاعف و کسب تجربه ۱۰ دوره قبل هر چه باشکوهتر در گستره داخلی و خارجی برگزار شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به طرح موضوع مهندسی فرهنگی در این شورا , جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را مصداق بارز مهندسی فرهنگی عنوان کرد.

حسینی به راه اندازی بنیاد فرهنگی – هنری امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: با ید با راه اندازی این بنیاد بیش از قبل در ترویج فرهنگ رضوی تلاش کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به انجام کارهای گسترده تحقیقاتی و پژوهشی با موضوع فرهنگ رضوی اشاره کرد و افزود: دانشنامه امام رضا(ع) نمونه درخشانی از این طرح های تحقیقاتی است که کار آن از سال قبل آغاز شده است و تا سال آینده چند جلد از آن منتشر خواهد شد.

حسینی همچنین به برگزاری برنامه های گسترده در استان های کشور با موضوع فرهنگ رضوی اشاره و ابراز امیدواری کرد؛ امسال نیز اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری در استان های کشور سبب شادابی و پویایی جشنواره یازدهم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپائی هفته های رضوی در ۱۰ استان در طول سال قبل اظهار داشت: طی سال جاری هفته های رضوی در ۲۹ استان کشور برگزار می گردد.

حسینی زمان آغاز اجرای این هفته های فرهنگی را اول دی ماه عنوان کرد.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنایت به استقبال چشمگیر و بی نظیر از جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در خارج از کشور, امسال زمینه مشارکت و حضور گسترده تر کشورهای علاقمند در این اتفاق معنوی فراهم می گردد.

وی ارائه و تصویب برنامه های دهه کرامت و اجرای برنامه های متنوع در هفته های رضوی را از دیگر مصوبات نشست امروز عنوان کرد.

در ادامه این نشست , بعضی اعضای شورا به ارائه و تشریح برنامه های در دست اقدام جشنواره یازدهم پرداختند.
در این نشست محمد حسین فروزانمهر نیز ضمن تشکر و قدردانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دست اندرکاران برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع ) به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای هر چه باشکوه تر شدن این جشنواره فرهنگی هنری پرداخت.

در ادامه با حضور “سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد حسین فروزانمهراستاندار تازهخراسان رضوی از شماری از مروجان فرهنگ رضوی تجلیل شد.
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.