(تصویر) آزادی استاد ایرانی دربند امریکا

۰۶اردیبهشت،

«رامین مهمانپرست» سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: دکتر «مجتبی عطاردی» استاد ایرانی بازداشت شده در آمریکا با پیگیری های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آزاد شد. به گزارش ایرنا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: دکتر عطاردی که در آذرماه سال ۹۰ به منظور شرکت در یک سمینار علمی به آمریکا سفر ..

« رامین مهمانپرست » سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: دکتر «مجتبی عطاردی» استاد ایرانی بازداشت شده در آمریکا با پیگیری های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آزاد شد. 

به گزارش ایرنا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: دکتر عطاردی که در آذرماه سال ۹۰ به منظور شرکت در یک سمینار علمی به آمریکا سفر کرده بود، توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد.دادگاه آمریکایی پس از گذشت ۱۶ ماه طولانی کردن غیرموجه پروسه بازجویی از این استاد دانشگاه، وی را به حبس خانگی محکوم کرد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: بلافاصله پس از بازداشت عطاردی، تمهیدات لازم برای حمایت حقوقی از وی انجام شد که سبب تبدیل حکم بازداشت به حبس خانگی شد. 

مهمانپرست با تاکید بر حمایت از حقوق هموطنان زندانی در خارج از کشور و تامین آزادی آنها در اسرع وقت ممکن افزود: وزارت امور خارجه آزادی هموطنان زندانی در خارج از کشور را از اولویت های اصلی خود می داند و در این زمینه از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.  سخنگوی دستگاه دیپلماسی از همه شخصیت ها و کشورهای دوست که در آزادی دکتر عطاردی و شمار دیگری از هموطنان کمک کرده اند، قدردانی کرد.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.