تصویر شناسنامه بانویی که در تنهایی از میان ما رفت / عکس

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، همچنین مراسم یادبودی عصر سه‌‌شنبه ۱۳ تیر ساعت ۱۶٫۳۰در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

هنرمند فقید منصوره حسینی که به دنبال یک دوره بیماری طولانی در غربت و تنهایی، در منزل خود دار فانی را وداع گفت، متولد ۱۳۰۵ در تهران بود. وی لیسانس نقاشی خود را در سال ۱۳۲۸ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد. سپس در سال ۱۳۳۳ در آکادمی هنرهای زیبای رم پذیرفته شد و تحت تعلیم استادانی چون امریکو بارتولی نقاش سرشناس به کار خود ادامه داد.

حسینی پس از بازگشت به وطن به عنوان نخستین استادان دانشکده هنر به همراه حیدریان، وزیری، صدیقی، مقدم، رولان دوبرول و مارت سلستین آیو (خانم امین‌فر) در این دانشکده به آموزش دانشجویان پرداخت. او در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری در داخل و خارج از ایران شرکت کرده بود. در سال ۱۳۳۶ نمایشگاهی از آثارش را در نگارخانه «وانتاجو» ایتالیا به نمایش گذاشت و مورد توجه هنرمندان و دانشجویان قرار گرفت به طوری که گزارشگر هنری روزنامه «دومنیکا» در‌این‌باره نوشت: «به‌نظر می‌رسد که منصوره حسینی، نقاش آینده‌دار ایرانی و میهمان عاشق رم، هوشمندانه از «مکتب رم» بهره گرفته و حال و هوای نقاشی ما را با پیچیدگی تزیینی و خیالی نقاشی قدیم ایرانی درآمیخته‌است.»

زنده‌یاد حسینی برنده چند جایزه بین‌المللی و نشان افتخار از جمله جایزه نمایشگاه «نقاشان آسیایی در رم» (۱۳۳۷)،جایزه مسابقه ثبت زیبایی‌های رُم (۱۳۳۸)، جایزه مسابقه نقاشی از مناظر شهرستان جووانی کامپانو (۱۳۳۸) و جایزه نمایشگاه ملی هنر معاصر «الهام از حیات نبات» (۱۳۳۸) شده بود. وی عضو پیوسته فرهنگستان هنر کشورمان نیز بود.
 

۵۸۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.