تصویر یک پدیده نادر در کوهستان/ مه‌کمان سفید دریچه‌ای رو به دنیای دیگر

۸ م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، میخائیل بائوسکی این پدیده نادر را در طی سفر اخیر خود در منطقه کوهستانی چاتیر – داگ در جنوب اکراین ثبت کرده است.

مه ‌کمان (fogbow) همانند رنگین کمان است ولی با توجه به اندازه بسیار کوچک ریزچکه هایی که مه را می سازند (کوچکتر از ۰٫۵ میلیمتر)، بسیار کمرنگ تر است، لبه خارجی آن سرخ است و داخل آن آبی. گاهی ریزچکه ها آنقدر کوچک می باشند که رنگ مه‌کمان سفید است و از این رو آنها را رنگین کمان سپید نیز می نامند. در بعضی موارد این پدیده نادر ابرکمان (cloudbow) نیز ذکر شده است.

 

این مه کمان توسط میخائیل بائوسکی در منطقه کوهستانی جنوب اکراین ملاحظه شده است

 

این پدیده به نظر می رسد که درمیان مه باشد اما تأثیر رنگها نیز در آن ملاحظه می گردد

عکاس ۶۱ ساله روسی این تصاویر اظهار داشت: من معمولا برای گرفتن تصاویری بی نقص به کوهستان می روم، وقتی این مه کمان را دیدم به واقع احساس کردیم که چیزی فراتر از دنیای واقعی است. من علم، فیزیک و تمام این فرآیند ها را می فهمم اما وقتی که در ارتفاع بلند کوهستانها میباشید و پایین پایتان تنها ابر ملاحظه می شوند این مه کمان سفید رنگ در مقابلتان درست شبیه درگاهی به یک جهان دیگر است.

وی افزود: با ملاحظه این زیبایی طبیعی حیرت زده شدم، به همین دلایل است که نمی توانم از رفتن به کوهستان دست بکشم، این نقاط دارای فرصتهای عکاس شگفت انگیزی می باشند.

مه کمانها معمولا روی آبهای قطبی ملاحظه می شوند، اما امکان ملاحظه آنها در مناطق کوهستانی نیز وجود دارد.

بائوسکی استاد شیمی دانشگاه به رغم دمای منجمد کننده که گاهی به ۱۵ درجه زیر صفر می رسد، روزهای آخر هفته خود را صرف بالارفتن از کوه می کند تا تصاویر کامل و بی نقصی از طبیعت بگیرد.

 

مه کمانها گاهی در مناطق کوهستانی رویت می شوند، اما این پدیده بیشتر روی آبهای قطبی شکل می گیرد

 

عکاس ۶۱ ساله این تصاویر اکثر روزهای آخر هفته خود را صرف بالارفتن از کوه به امید گرفتن تصاویر ناب می کند


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.