تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض iبه ممنوعیت تظاهرات در کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

به دنبال تصمیم دولت بحرین مبنی بر ممانعت از برگزاری راهپیمایی‌ مخالفان، ده‌ها بحرینی علیه رژیم آل خلیفه و تصمیم اخیر دولت، تظاهرات نمودند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، بعضی شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با محکوم نمودن بازداشت حسن المشیمع، دبیرکل جنبش “حق” که توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه بازداشت شده است و از بیماری‌ جسمی رنج می‌برد، پلاکاردهای “المشیمع در خطر است” در دست داشتند.

در همین جهت ائتلاف “۱۴ سریعه” که از گروه‌های مخالف دولت در بحرین محسوب می‌شود، تداوم همبستگی با المشیمع را خواستار شد.

المشیمع از رسیدگی توسط پزشک ویژه‌ خود که پیش از بازداشت وضعیت جسمانی وی را پیگیری می‌کرد، محروم شده و ائتلاف ۱۴ سریعه احتمال می‌دهد که نظام بخواهد پرونده پزشکی وی را iبه دست پزشکان فعال در بیمارستان نظامی، بسپارد.

منابع خبری نیز گزارش تفسیری دادند که نیروهای ضد شورش وپلیس بحرین با پرتاب گاز اشکاور و شلیک گلوله درصدد سرکوب تظاهرکنندگان برآمدند و درگیری‌هایی میان آنها و تظاهرکنندگان خشمگین صورت گرفت که منجر iبه زخمی شدند چند تن شد.

در همین جهت عفو بین‌الملل از دولت بحرین خواست تا تصمیم ممانعت از برگزاری تجمع‌ را لغو کند و iبه شهروندان بحرینی اجازه دهد که از حق آزادی بیان برخوردار باشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.