تظاهرات حامیان حمل سلاح در آمریکا

۳۰م دیماه ،

mail2-23.jpg

هزاران تن از حامیان آزادی خرید و فروش سلاح در آمریکا در مرکز ایالت‌های این کشور تجمع کردند تا مخالفت خود را با افزایش محدودیت‌های قانونی بر خرید و فروش سلاح اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بعضی از تظاهرکنندگان در بعضی شهرهای آمریکا سلاح حمل کردند و بعضی دیگر نیز دست نوشته‌هایی حمل کرده و یا شعار می‌دادند.

تعداد تظاهرکنندگان در مکان‌های مختلف متفاوت بود و از ده‌ها تن از شهر داکوتای جنوبی تا ۲۰۰۰ تن در نیویورک را شامل می‌شد. تعداد بسیاری نیز در شهرهای ایالت کنتیکت، تنسی و تگزاس تظاهرات کردند. بعضی از معترضان در شهرهای فونیکس و شهر سالم در ایالت اورگان با تفنگ‌های غلاف شده در کمر دست به اعتراض زدند.

معترضان همچنین در اطراف ساختمان کنگره ایالتی در شهر فرانکفورت در ایالت کنتاکی یک گلوله هوایی به نشانه تشویق شلیک کردند.

فعالان آمریکایی از طریق شبکه‌های اجتماعی فراخوان این تجمع را با عنوان “اسلحه در سراسر آمریکا” داده بودند.

این تجمع‌ها پس از آن برگزار شد که باراک اوباما یک بسته پیشنهادی فدرال را برای کنترل خرید و فروش سلاح در آمریکا رونمایی کرد.

در شهر اوستین و در اطراف ساختمان کنگره این شهر جمعیت معترضان به بیش از ۸۰۰ تن می‌رسید. روی یکی از پلاکاردها نوشته شده بود “یک جامعه مسلح یک جامعه مودب”.

تجمع‌ها در اطراف ساختمان‌های کنگره‌های ایالت‌های آمریکا از سوی فردی به نام اریک رید، خلبان هواپیما که اهل منطقه هوستون است سازماندهی شد که در ماه نوامبر گروهی به نام “کنترل بیشتر سلاح برابر است با جرم بیشتر” راه اندازی کرد. صفحه این گروه در پایگاه اینترنتی فیس‌بوک بیش از ۱۷ هزار عضو دارد.

در تجمع اطراف ساختمان کنگره ایالت نیویورک حدود ۲۰۰۰ تن تظاهرات کرده و شعارهایی از این قبیل سر می‌دادند: “ما مردم هستیم” و “آزادی”. بسیاری از تظاهرکنندگان پرچم‌های آمریکا را در دست داشتند.

بنا به نقل از پلیس در ایالت کنتیکت حدود ۱۰۰۰ تظاهرکننده در اطراف ساختمان کنگره ایالتی تجمع کردند.

در این ایالت تیم ویژه‌ای از سوی قانونگذاران و فرماندار دموکرات آن تشکیل شده تا به بررسی تغییر قوانین مربوط به سلاح بپردازند.

تجمع‌های اطراف ساختمان کنگره ایالتی در ایالت‌های میشیگان، مونتانا، ویسکانسین، میسوری و کارولینای شمالی علاوه بر دیگر ایالت‌ها برگزار شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.