تظاهرات در بحرین این بار با شعار “دموکراسی تنها راه‌حل” برگزار می‌شود

۳۰م دیماه ،

احزاب مخالف بحرینی در بیانیه‌ای مشترک مردم این کشور را به شرکت در تظاهرات گسترده در روز جمعه آینده فراخواندند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، پایگاه “وعد” خبرداد: احزاب مخالف بحرینی از جمله جمعیت “الوفاق”، “۱۴ فوریه” و “الوحدوی” در بیانیه‌ای مشترک مردم این کشور را به شرکت در تظاهرات روز جمعه آینده با عنوان “دموکراسی تنها راه‌حل است” دعوت کردند.
در این بیانیه آمده است که این تظاهرات رأس ساعت ۱۵:۳۰ به‌وقت محلی از باب البحرین منامه تا منطقه رأس رمان برگزار خواهد شد.
از سوی دیگر، جمعیت “وعد” که از بزرگترین جمعیت‌های اپوزیسیون بحرین محسوب می‌شود جوانان این کشور را برای شرکت در تظاهرات امروز (سه‌شنبه) برای همبستگی با دانشجویان دانشگاه بحرین که به‌دلیل اعتراضات در بازداشت به‌سر می‌برند، فراخواند.
صدها بحرینی جمعه قبل با وجود تدابیر شدید امنیتی تظاهراتی با عنوان “جمعه کرامت” در منامه برگزار کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادستانی بحرین یک‌شنبه قبل طی حکمی، دستور بازداشت ۳۰روزه ۱۵ معترض این کشور برای انجام تحقیقات دربارهٔ اتهام مشارکت در تظاهرات “جمعه کرامت” را صادر کرد.
آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین گفته بودند که رژیم از ابتدای قیام مردم بحرین کوشیده است اعتراضات را “طایفه‌‌ای” جلوه دهد.
وی هفته قبل در خطبه نماز جمعه اعلام کرده بود که آل‌خلیفه به خواسته‌های مخالفان توجهی ندارد و فقط با خشونت با آنها برخورد می‌کند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.