تظاهرات سراسری ایرلندی‌ها در اعتراض به تدابیر ریاضت اقتصادی

۲۱ام بهمن ،

RT3-1.jpg

ده‌ها هزار تن از مردم ایرلند در شش شهر این کشور در اعتراض به تدابیر ریاضت اقتصادی راهپیمایی کردند و مخالفت خود را با اقدامات اخیر دولت در کاهش بدهی‌ها نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه‌های برجسته تجاری و نمایندگان مخالف دولت در مجلس نیز در کنار شهروندان ایرلندی راهپیمایی کردند؛ شهروندانی که از زمانی که بحران مالی سیستم بانکی ایرلند را در مارپیچ استقراض فرو برد، اکنون با ششمین سال کاهش هزینه‌ها رو به رو می‌شوند.

حضور گسترده معترضان یادآور روزهای اولین بحران مالی ایرلند بود. این در حالی است که در سال‌های اخیر این اعتراضات علی‌رغم سیر صعودی دائمی مالیات‌ها و کاهش ‌هزینه‌ها رو به افول گذاشته است.

پلیس ایرلند اعلام کرد، حدود ۵۰ هزار تن در تظاهرات در دوبلین و دیگر شهرها شرکت داشتند. معترضان بنرهایی با عنوان “فشارها را بردارید” در دست داشتند. این در حالی است که کنگره اتحادیه‌های تجاری ایرلند که نماینده حدود یک پنجم از جمعیت ۱ / ۳ میلیون نفری ایرلند است، این آمار را ۱۱۰ هزار تن اعلام کرد.

بزرگترین اعتراض در پایتخت به وقوع پیوست، یعنی جایی که پلیس گفته بالغ بر ۲۵ هزار تن در تظاهراتی عظیم براساس معیارهای ایرلند شرکت کردند.

جک اوکانر، رئیس اتحادیه تجاری SIPTU در ایرلند گفت: ما انتظار مشارکت کمتری از مردم داشتیم اما این مساله به گونه‌ای پیش رفت که انگار از قبل برنامه‌ریزی شده بود. این امر به این خاطر است که مردم می‌خواهند به روشنی بدانند که این توافقنامه‌ها واقعا در هر روز برای آنها چه معنایی خواهند داشت.

دیوید بگ، دبیرکل کنگره اتحادیه‌های تجاری ایرلند که برای جمعیت مردم در دوبلین سخنرانی می‌کرد گفت، بسیار ناعادلانه است که مردم ایرلند ۴۲ درصد فشار بدهی‌های بانکی اتحادیه اروپا را پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: این برای مردم مهلک است که باور کنند این مساله اکنون حل شده و ما همگی می‌توانیم به راه خود ادامه دهیم.

در میان این جمعیت، تعداد بسیاری از کارگران بخش عمومی که به خاطر کاهش پایه حقوق و دیگر مطالبات مربوط به محل کار ناراضی بودند از برنامه‌های دولت برای کاهش بیشتر هزینه‌ها در این بخش ابراز انزجار کردند.

تظاهرات ایرلند

تظاهرات ایرلند

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.