تظاهرات ضد دولتی در مغرب

جنبش ۲۰ فوریه مغرب با برپایی تظاهرات در چندین شهر، اقدامات خشونت آمیز علیه تظاهرات کنندگان و محدود کردن فعالیت های اجتماعی را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی العالم، این تظاهرات، پاسخی به اظهارات بن کران نخست وزیر مغرب است که تاکید کرده بود در مغرب تغییرات زیادی صورت گرفته، و اعتراض های مردمی در برخی شهرها ابعاد اجتماعی دارد نه سیاسی.
 
شرکت کنندگان در این تظاهرات، احزاب دولتی را  مسئول از دست رفتن  فرصت ایجاد تغییرات واقعی در مغرب می دانند.

جنبش” ۲۰ فوریه” مغرب اعلام کرد که دولت بن کران به وعده های خود برای آزادی ها عمل نکرده، و با افزایش سرکوب تظاهرات کنندگان ثابت کرده است که با دولت های پیشین هیچ تفاوتی ندارد.
 
“نوفل عبدالمومنی ” از فعالان جنبش ۲۰ فوریه، به خبرنگار العالم گفت: مردم می دانند که دولت بن کران به شعارهای خود عمل نمی کند.
 
این جنبش دولت را به در پیش گرفتن  سیاست  گزینشی در مبارزه با مفاسد متهم و خاطرنشان کرد: این امور بیانگر ناتوانی دولت در پرداختن به پرونده هایی است که مردم خواهان بررسی آن هستند.
 
“عبدالصمد عیاش ” هماهنگ کننده کمیته رسانه ای جنبش ۲۰ فوریه به خبرنگار العالم گفت: دولت بن کران به علت ناتوانی در ایجاد تغییرات اساسی، و دامن زدن به فساد و استبداد باید سرنگون شود.
 
تظاهرات کنندگان از مردم مغرب خواستند تا رسیدن به خواسته های سیاسی و اجتماعی خود، به اعتراض ها ادامه دهند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.