تظاهرات مردم ترکیه علیه جنگ طلبی اردوغان

جام جم آنلاین: شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: اعتراضات مردمی و حزبی در ترکیه علیه سیاست های دولت این کشور ادامه دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر حسن الطهراوی خبرنگار این شبکه در آنکارا در گزارشی در این زمینه افزود: تنش آفرینی های دولت ترکیه و کوبیدن بر طبل جنگ علیه سوریه و دیگر بحران های ترکیه با کشورهای همسایه مهم ترین نشانه های تنش های سیاسی در ترکیه است.

گروه های معارض دولت بر این باورند که حزب عدالت و توسعه در سیاست های خود علیه سوریه و از بین بردن مشکلات با کشورهای همسایه موفق نبوده است.

دولت ترکیه از سوی گروه های معارض متهم است از سیاستی پیروی می کند که به سود منافع ملی این کشور نیست بلکه این سیاست ها همسو با سیاست های آمریکاست که می خواهد منطقه ای را ترسیم کند که به سود منافع و اهداف این کشور باشد. دلیل اصلی اختلافات در ترکیه، موضع گیری دولت این کشور در برابر سوریه است. پس از این که دولت ترکیه نیروهای بیشتری را در مرز با سوریه مستقر کرد و حریم هوایی را به روی هواپیماهای غیر نظامی سوریه بست، این وضع باعث تشدید اختلافات در ترکیه شده است. مردم و احزاب مخالف دولت چنین سیاستی را نمی پذیرند.

لیونت توزال نماینده پارلمان ترکیه از حزب صلح و دموکراسی گفت: بیشتر ملت ترکیه و احزاب این کشور خواهان جنگ با سوریه نیستند ولی دولت عدالت و توسعه بر اساس اهداف غربی ها حرکت می کند و این وضع باعث می شود دولت ترکیه به سوی جنگ در منطقه حرکت کند و شکی در این نیست دشمنان منطقه از این جنگ بهره برداری می کنند. موضع ما درباره اوضاع سوریه روشن است. باید سوری ها به دور از هر گونه دخالت خارجی مشکلات خود را حل و فصل کنند.

سنان اوغان نماینده پارلمان ترکیه از حزب جنبش ملی گفت: دولت ترکیه سیاست خارجی خود را بر اساس از بین بردن مشکلات باقی مانده با کشورهای همسایه آغاز کرد ولی به مرحله بحران با همه کشورهای همسایه رسیدیم. دولت ترکیه باید در سیاست های خود در برابر سوریه،ایران،روسیه و عراق بازنگری کند.

خبرنگار این شبکه افزود: مشکلات دولت ترکیه محدود به سوریه نبوده است بلکه آنکارا با ایران،عراق، ارمنستان و روسیه نیز مشکل دارد. دولت ترکیه ده سال پیش، سیاست از بین بردن مشکلات با کشورهای همسایه را در دستور کار سیاست منطقه ای خود قرار داده بود ولی در حال حاضر چنین سیاستی وجود دارد و هر روز شاهد تنش ترکیه با دولتی جدید هستیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.