تظاهرات هزاران اسرائیلی در قدس و تل‌آویو با درخواست استعفای نتانیاهو

هزاران تن از شهروندان اسرائیلی با تظاهرات مقابل منزل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل استعفای وی از این سمت را خواستار شدند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد این تظاهرات سه شنبه شب در قدس اشغالی و تل‌آویو برگزار شد و شرکت کنندگان در آن استعفای بنیامین نتاینیاهو را که به فساد متهم است، خواستار شدند.

حاضران در تظاهرات قدس اشغالی که برآورد شده شمار آن‌ها حدود ۲۰۰۰ تن بود با پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن ها جمله “فساد نتانیاهو ما را متنفر کرده”، “نتانیاهو استعفا بده” و “اسرائیل برای ماست نه نتانیاهو” نوشته شده بود.

این تظاهرات در پی اتهامات فساد علیه نتانیاهو و همچنین شکست دولت وی در مدیریت بحران کرونا برگزار شد.

شرکت کنندگان تلاش کردند تا از موانع ایجاد شده توسط پلیس عبور کنند که به درگیری با پلیس کمنجر شد و برخی تظاهرکنندگان با پرتاب تخم مرغ به سمت پلیس اعتراضاشان را نشان دادند.

همزمان تظاهرات مشابهی در تل‌آویو با حضور صدها تن در پارک شارلز کلر به مناسبت گذشت ۱۰ سال از جنبش‌های اجتماعی در اراضی اشغالی که هدفش کاهش قیمت‌ها و بهبود سطح معیشتی بود برگزار شد.

یکی از طراحان این تحرک در سال ۲۰۱۱ گفت که ما در بحران بزرگی هستیم و رهبری قدرتمند نداریم که بتواند این بحران را حل کند.

در میدان رابین در تل آویو نیز عده‌ای با سر دادن شعار کاهش بودجه جنبش های جوانان را محکوم کردند.

در همین راستا رهبران جنبش ” پرچم‌های سیاه” اعلام کردند که نخست وزیر متهم وقتی برای حل بحران اقتصادی ندارد.

نتانیاهو در سه پرونده با اتهام فساد و رشوه مواجه است که به خاطر شیوع کرونا محاکمه وی را به تاخیر انداخته است.

روز شنبه نیر تظاهرات مشابهی از سوی ۱۰ هزار اسرائیلی در تل آویو علیه سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت نتانیاهو برگزار شد که به بازداشت ۱۹ تن و زخمی شدن شماری انجامید.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.