تظاهرات گسترده در یمن

در سالگرد کشتار خونین در میدان مرکزی صنعا، مردم یمن در اعتراض به دخالت‌های عربستان در کشورشان و برای اعلام این که اجازه نمی‌دهند انقلاب آن‌ها ناکام بماند، تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، در سالگرد کشتار بیش از ۱۰۰ شهروند یمنی به ضرب گلوله نیروهای علی عبدالله صالح، دیکتاتور یمن، تظاهرات گسترده‌ای در این کشور برگزار شد.

در همین حال، در منطقه «لحج» در جنوب یمن و هم‌زمان با ورود تجهیزات آمریکایی به پایگاه هوایی «العند» تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ شده است.

پس از آغاز انقلاب مردم یمن علیه دیکتاتوری صالح، در ‌نهایت وی مجبور شد جای خود را به عبد ربه منصور هادی، معاون خود، بدهد و به این ترتیب آوریل ۲۰۱۱ انتقال قدرت در این کشور انجام شد.

عربستان به علت هراس از انتقال و سرایت انقلاب مردم به داخل این کشور، با چراغ سبز آمریکا و غرب طرحی را برای انتقال قدرت در یمن ارائه کرد تا به این ترتیب انقلاب مردمی این کشور را دور بزند.

پس از اجرای طرح شورای همکاری خلیج فارس به ریاست عربستان، مردم یمن با برگزاری تظاهرات خواستار کناره‌گیری عبد ربه منصور و وابستگان صالح از قدرت در این کشور هستند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.