تظاهرات گسترده علیه آل خلیفه/ نبیل رجب دست به اعتصاب زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه نهرین نت ، رژیم آل خلیفه دیروز نیز تظاهرات کنندگانی را که دست به فعالیت مسالمت آمیز زده بودند، با استفاده از نیروی نظامی، بالگرد و نظامیان سعودی سرکوب و مانع رسیدن آنها به میدان اللولوء شد.

منابع بحرینی گزارش دادند: مناطق اطراف میدان اللولوء صحنه درگیری میان تظاهرات کنندگان بی دفاع با صدها نظامی بحرینی بود که از انواع بمبهای خفه کننده و سلاح ساچمه ای علیه مردم استفاده می کردند و طی آن شماری از تظاهرات کنندگان زخمی شدند.

پایگاه نهرین نت بیان کرد: وزارت کشور بحرین بدون اینکه به استفاده نظامیان رژیم از سلاح ساچمه ای و گازهای خفه کننده اشاره ای کند با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تظاهرات کنندگان به نیروهای امنیتی حمله کردند و با بمبهای آتشزا، سنگ و سیخ های آهنی پنج پلیس را زخمی کرده اند.

در این بیانیه آمده است : تظاهرات کنندگان برخی خیابانها را بستند، خودروها را تخریب کردند که برخی از آنها شناسایی و تدابیر لازم علیه آنها اتخاذ شده است.

نهرین نت در ادامه بیان کرد: بحرین دیروز شاهد تظاهرات جمعه غیرت انقلابیون بود که در آن تظاهرات کنندگان خواستار آزادی زنان و دختران بازداشت شده در زندانهای رژیم بودند و شعار حمد سرنگون باد، رژیم باید سرنگون شود، سر دادند.

از سوی دیگر شیخ عیسی قاسم روحانی بحرینی، رژیم را متهم به تروریسم رسمی علیه مردم این کشور کرد.

همچنین نبیل رجب فعال سیاسی بازداشت شده بحرینی در اعتراض به ممانعت رژیم از شرکت وی در تشییع جنازه مادرش دست به اعتصاب غذا و نوشیدنی زد.

این در حالی است که تشییع جنازه مادر نبیل رجب به تظاهرات گسترده ای علیه رژیم تبدیل شد


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.