تعادل قیمت مرغ تا سه روز آینده

جام جم آنلاین: سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز قیمت مرغ و تفاهم نامه ها و توزیع نهاده ها بررسی خواهد شد و سعی می کنیم تا سه روز آینده قیمت مرغ متعادل شود.

حسن رادمرد در نشست خبری مسئولان وزارت صنعت در تشریح اقدامات این وزارتخانه برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان افزود:ذخیره سازی گوشت مرغ به اندازه کافی نداشتیم و علت آن هم این بود که وزارت جهادکشاورزی آمار تولید داخلی را بالا اعلام کرده بود.

وی گفت : در عمل کاهش در تولید اتفاق افتاد و از سویی دیگر وزارت جهادکشاورزی با واردات برخی کالاها مخالفت می کرد که مرغ هم از جمله آن بود.

وی اضافه کرد: با پیگیری هایی که از اسفند گذشته انجام دادیم ارز برای واردات اختصاص داده شد و با سفارش خرید هم اکنون روزانه ۸۰۰ تن مرغ وارداتی در سردخانه های وزارت صنعت، معدن و تجارت ذخیره سازی می شود.

رادمرد گفت: قرار بود مقداری از این مرغ را در شبکه بازار از امروز توزیع کنیم اما به دلیل آنکه ذخیره ها کافی نبود توزیع را تا ماه مبارک رمضان عقب انداختیم.

وی اضافه کرد: براساس برآورد‌های ما با محاسبه کنجاله سویا ۸۳۰ تومانی که به دامداران تحویل می‌شود و محاسبه‌ی نرخ دستمزد و سایر هزینه‌ها قیمت مرغ کمتر از  ۵۰۰۰ تومان تعیین خواهد شد.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.