تعامل ایران و کمیته بین المللی صلیب سرخ بایکدیگر سازنده است

‘پیتر مور’ که برای شرکت در اجلاس سران جنبش غیر متعهد ها به تهران سفر کرد ، بامداد شنبه هنگام ترک ایران به خبرنگار ایرنا گفت: خیلی خوشحالیم که به این اجلاس دعوت شدیم و امیدوارم حضور کمیته بین المللی صلیب سرخ در این اجلاس راهی برای تعامل بیشتر به منظور پرداخت به مسائل حقوق بشر و موضوعات انسانی در دنیا باشد.

وی یادآور شد: اجلاس شانزدهم سران جنبش عدم تعهد فرصت مناسبی بود تا درباره مسائل انسانی با سران کشورهای حاضر در آن به بحث و گفت و گو بنشینیم و امیدوارم این روند در دوره های بعدی نیز ادامه داشته باشد.

رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ به تفاهم نامه میان این کمیته و ایران اشاره کرد و توضیح داد: کمیته بین المللی صلیب سرخ ارتباط موثری با ایران دارد و بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده در این زمینه تعاملات اثرگذاری شکل گرفته است.

به گفته مور، اجلاس شانزدهم سران جنبش غیرمتعهدها سکوی مناسبی برای پرداخت به مسائل انسانی بود و کشورهای عضو در اجلاس تهران بر این مهم تاکید داشتند.

وی ادامه داد: ایرن نقش موثری در پیشبرد اهداف کمیته بین المللی صلیب سرخ دارد و در اجلاس شانزدهم نیز گام های مهمی در این زمینه برداشته شد.

رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ اظهار امیدواری کرد که میزبانی سه ساله ایران فرصت مناسبی برای تحقق اهداف مورد نظر این کمیته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که در مدت میزبانی اجلاس سران جنبش عدم تعهد از سوی ایران، کمیته بین المللی صلیب سرخ تعامل سازنده ای با اعضای این جنبش داشته باشد.

رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ دقایقی پیش با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران را ترک کرد.

فراهنگ**۱۹۸۳**۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۲۵۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.