تعامل فرهنگی بین کشورهای اسلامی به وحدت امت اسلام کمک می‌کند

۸فروردین ۱۳،

وزیر ارشاد در دیدار با وزیر فرهنگ عراق:

سید محمد حسینی که بنا به دعوت مقامات فرهنگی عراق به این کشور سفر کرده بود با وزیر فرهنگ این کشور، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دیدار « سید محمد حسینی» و «سعدون الدلیمی» راه‏های افزایش همکاری های دو کشور در زمینه های فرهنگی و سینمایی را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد کشورمان با تأکید بر اینکه بخش عمده مشکلات جهان اسلام ناشی از عدم شناخت فرهنگی است گفت: تعامل بیشتر فرهنگی بین کشورهای اسلامی به وحدت امت اسلام کمک می‌کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی هم اکنون تجربیات ارزشمندی در زمینه فرهنگی و هنری پیدا کرده است و بویژه در زمینه سینما جزء ده سینمای برتر دنیاست.

حسینی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که «سینما کلید پیشرفت است» گفت: هفتاد مؤسسه خصوصی ایرانی، سالانه حدود ۱۰۰ فیلم در ایران می‌سازند که دولت با تأمین ۶۰ درصد از هزینه این فیلم‌ها به آنان کمک می‌کند.

وزیر فرهنگ عراق نیز در این دیدار از نقش مهم جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل تجلیل کرد و گفت: ایران در زمینه وحدت جهان اسلام نیز بسیار مؤثر است.

سعدون الدلیمی ـ که با حفظ سمت، کفیل وزارت دفاع عراق نیز هست ـ با اشاره به جایگاه ایران در زمینه تولیدات هنری تأکید کرد: ما مشتاقانه خواستار استفاده از تجربیات هنری و سینمایی ایران هستیم.

در این دیدار «جواد شمقدری» رییس سازمان سینمایی و «هاشم میرزاخانی» رییس مرکز سینمای جوان وزارت ارشاد و نیز تعدادی از مقامات وزارت فرهنگ عراق حضور داشتند.

وزیر ارشاد در این سفر کوتاه چند دیدار و بازدید غیر رسمی ـ مانند شرکت در جشن نوروز ایرانیان مقیم کربلا و بازدید از موزه ملی عراق ـ نیز حضور داشت.

ایران و عراق علاوه بر داشتن دو تمدن کهن، به سبب آنکه اکثریت مردم آنها پیرو یا محب اهل بیت(ع) می باشند زمینه های مشترک دینی، مذهبی، فرهنگی وتمدنی فراوانی با یکدیگر دارند


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.