تعامل همراه با منطق رویکرد اساسی ایران مقابل غرب

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران باید همچون قبل با منطق و تعاملی مسالمت‌آمیز در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و نظام در سازمان ملل حرکت کند.

“احمد نجابت” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌ها و رویکرد سیاسی “حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی” در سفر به نیویورک اظهار داشت: اشتراک میان برنامه‌ها و سیاست‌های رئیس‌جمهور فعلی کشورمان با روسای‌جمهور پیشین کاملا به چشم می‌خورد که در این میان می‌توان در کنار اشتراکات، به تفاوت در نوع گفتمان و ادبیات میان آن‌ها اشاره داشت.

وی با بیان اینکه سیاست‌خارجی ایران براساس “عزت، حکمت و مصلحت” به پیش می‌رود، تصریح کرد: بیانات “مقام معظم رهبری” مبنی بر نرمش قهرمانانه در دیپلماسی در رسانه‌های بیگانه، بازتاب گسترده‌ای داشت و آن‌ها باید بدانند که مذاکره بدون گذاشتن پیش‌شرط و همچنین احترام طرف مقابل امکان‌پذیر است.

نجابت با تاکید براینکه با تغییر روسای‌جمهور روش‌ها تغییر می‌کند، اما مبانی تغییرناپذیر است، گفت: در مدت زمان حضور هیئت ایرانی در شصت‌و هشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل حتما سلطنت‌طلب‌ها و منافقین دست به اقداماتی علیه منافع ملی ایران خواهند زد که باید هوشمندانه در مقابل این رفتارها عمل کرد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید همچون قبل با منطق و تعاملی مسالمت‌آمیز در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و نظام در سازمان ملل حرکت کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.