تعامل و هم‌افزایی ملی برای برگزاری شکوهمند مراسم روز جهانی قدس

در دومین جلسه هماهنگی مراسم روز جهانی قدس تاکید شد

رئیس ستاد انتفاضه و قدس گفت: امروز نگرش‌های جهانی نسبت به اشغالگران قدس کاملاً تغییر یافته و اسرائیل هم اکنون در جامعه جهانی بیشتر بعنوان یک یاغی و آدمکش شهرت دارد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل؛ در دومین جلسه هماهنگی‌های ستادی نهادها، سازمان‌ها و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم روز جهانی قدس، رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس با بیان اینکه شعار محوری مراسم امسال “روز جهانی قدس، بیداری اسلامی، نویدبخش آزادی قدس” است، گفت: بر اساس آرمان‌های انقلاب اسلامی و هدف‌گذاری‌های حضرت امام خمینی(ره) در هرسال، کلیه ظرفیت‌های انقلابی و ملی کشور در صحنه برگزاری هرچه باشکوه‌تر و گسترده‌تر راه‌پیمایی روز جهانی قدس و دیگر آیین‌های این روز، به طور خودجوش و سازماندهی شده فعال و با نگاه تکلیفی به برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای برنامه‌های جذاب ، متنوع،پرمعنا و حاوی پیام‌های تقویت کننده برای پتانسیل مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی می‌پردازند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس افزود: مراسم روز جهانی قدس امسال با توجه به آثار منطقه‌ای و جهانی موج بیداری اسلامی و تحولات سوریه که صحنه نوینی از رویارویی جبهه استکبار و حامی صهیونیسم برابر جبهه مقاومت اسلامی و نیز تلاش نافرجام نظام سلطه برای شکستن خطوط مقدم مقاومت ضد صهیونیستی را در معرض مردم جهان قرار داده است، از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار و مطمئناً ملت رشید و پیشتاز ایران اسلامی با حضور پرشور و توام با معرفت خود در راه‌پیمایی روز جهانی قدس نشان خواهند داد که همواره حامی و پشتیبان آرمان آزادسازی بیت‌المقدس و رهایی مردم مظلوم و مسلمان فلسطین هستند.

شریف روز جهانی قدس را آزمون بزرگ حامیان مقاومت اسلامی و ملت فلسطین دانست و تصریح کرد: حیله‌گری‌های آمریکا برای حفظ امنیت اسرائیل سال‌هاست که نخ‌نما شده و کوچکترین تاثیری بر وضعیت رو به افول رژیم صهیونیستی ندارد. امروز نگرش‌های جهانی نسبت به اشغالگران قدس کاملاً تغییر یافته و اسرائیل هم اکنون در جامعه جهانی بیشتر بعنوان یک یاغی و آدمکش شهرت دارد.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی حتی حمایت‌های اروپا و غرب را بر خلاف گذشته از دست داده است و دراز کردن دست گدایی به هم‌پیمانان خود برای بازگرداندن اینگونه حمایت‌ها نیز برای آنها سودی نداشته و با تزلزل و هراس فراوان در انتظار یک معجزه هستند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس در پایان، احتضار و استقبال از مرگ را واقعیت گریز ناپذیر امروز رژیم صهیونیستی عنوان کرد و از کلیه نهادها، سازمان‌ها و فعالان عرصه قدس و فلسطین خواست نهایت تلاش و مشارکت خود را برای حضور شایسته و شکوهمند مردم در راه‌پیمایی سراسری روز جهانی قدس بکار بگیرند تا بار دیگر فریاد رسای حمایت ایرانیان غیور و انقلابی از آرمان فلسطین و اعلام بیزاری آنان از اشغالگران قدس شریف عالمگیر شود.

در این نشست همچنین اصغر آبخضر، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت و ویژگی‌های مراسم روز جهانی قدس امسال با سال‌های گذشته اظهار داشت: ناقوس مرگ رژیم صهیونیستی سال‌هاست به صدا در آمده است و نظام سلطه و صهیونیست‌ها آخرین تلاش‌ها و توطئه‌های خود را برای حفظ رژیم صهیونیستی و تامین امنیت اشغالگران قدس به کار گرفته‌اند و حتی بحران سوریه که روزنه‌ای از امید برای آنان فراهم آورده بود با شکست‌های پی ‌در پی تروریست‌های اجاره‌ای و مورد حمایت آمریکا و ارتجاع منطقه در دمشق، حلب و دیگر مناطق سوریه، خود به یک کابوس دهشتناک برای اسرائیلی‌ها تبدیل شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برگزاری باشکوه و گسترده مراسم و راه‌پیمایی بزرگ روز جهانی قدس در هر سال را نشانه اقبال جهانی به ابتکار استراتژیک حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری جمعه روز آخر ماه رمضان برای اعلام حمایت از فلسطین و بیزاری از رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: بحمدالله با عزم و ارداه ملت ایران و تشریک مساعی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مسئول در حوزه قدس و فلسطین بسترهای خوب و کار‌آمدی برای برگزاری شکوهمند و فاخر راه‌پیمایی روز جهانی قدس امسال فراهم آمده است و ان‌شاالله برگ زرین دیگری در کارنامه افتخارات ایران اسلامی در حمایت از انتفاضه و مردم مظلوم فلسطین افزوده خواهد شد.

آبخضر در پایان از رسانه‌ها و مراکز فرهنگی تبلیغی کشور خواست به رسالت خطیر و تعیین شده خود در عرصه فضاسازی تبلیغی و بسیج افکار عمومی و آماده ساختن زمینه‌های تحقق اهداف آیین‌های روز جهانی قدس جدی‌تر از گذشته بپردازند.

در این نشست، مسئولین نهادها ، سازمان‌ها و موسسات فعال در عرصه موضوع قدس و فلسطین برنامه‌ها و پیشنهادات خود برای نقش‌پذیری‌های بیشتر در روز جهانی قدس را ارائه کردند.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.