تعاونی تخصصی صادرات تخم‌مرغ تشکیل می‌شود

تعاونی تخصصی صادرات تخم‌مرغ تشکیل می‌شود

با پرهیز از نگاه سود و زیان نقطه‌ای، صادرات تخم‌مرغ متداوم می‌شود.

عضو هیئت مدیره مرغداری‌های مرکز در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: شرکت تخصصی برای صادرات تخم‌مرغ تشکیل می‌شود.

عبدالرضا رسول‌زاده افزود: شرکت تعاونی پشتیبانی تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار وطن زیر نظر کانون انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار تشکیل می‌شود تا صادرات تخم‌مرغ به یک شکل منظم و در قالب شرکت تعاونی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تخم‌مرغ، زیرساخت‌های محکمی برای صادرات وجود ندارد و عمده صادرات به‌صورت پیله‌وری و مقطعی انجام می‌شود.

رسول‌زاده ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های صنعت تخم‌مرغ برای تولید هرچه بیشتر است و نمی‌توان تولید را به خاطر زیان دیدن تولیدکنندگان کم کرد و برای خروج از این بحران در ابتدا باید میزان سرانه مصرف کشور را افزایش و زمینه صادرات را برای مازاد مصرف تولیدشده فراهم کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیتی که کشورهای اطراف به استفاده از تخم‌مرغ تولیدشده در کشورهای اسلامی دارند، ظرفیت صادرات ۱۰ درصد تولید کشور در پیک صادرات وجود دارد.

فعال بخش خصوصی یادآور شد: با تشکیل این تعاونی امکان صادرات تخم‌مرغ به‌صورت متداوم فراهم می‌شود تا سود و زیان صادرات تخم‌مرغ به‌صورت نقطه‌ای نگاه نشده و در مواردی که صادرات سود داشت، به‌صورت پیله‌ولی انجام و در زمانی که این امر وجود ندارد، صادرات متوقف نشود./

 

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910717-02

تشکل ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.