تعجب لیلی رشیدی از سخنرانی وزیر بهداشت

لیلی رشیدی با اشاره به سخنان اخیر وزیر بهداشت و درمان، از بی‌توجهی او به مشاغل هنری ابراز تعجب کرد.

این بازیگر به ایسنا گفت: شب گذشته سخنرانی آقای نمکی وزیر بهداشت را می‌دیدم. صحبت‌های ایشان بسیار درست و بجا بود و آقای وزیر در سخنان خود از تمام مشاغلی که در بحران کرونا دچار زیان شده بودند، یاد و از تمام کسانی که به خاطر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شغل خود را ترک کرده‌اند، قدردانی کرد.

رشیدی اضافه کرد: در تمام آن لحظات منتظر بودم تا آقای وزیر از هنرمندان تئاتر و سینما هم یاد کنند، کسانی که به دلیلی ماهیت شغل‌شان که فعالیتی جمعی است، از ابتدای بحران کرونا ناچار به ترک شغل خود شده‌اند و بسیاری از آنان از هرگونه حق و حقوق قانونی مانند بیمه بیکاری یا حتی بیمه ساده تامین اجتماعی بی‌بهره‌اند ولی در کمال شگفتی دیدم آقای وزیر ما را به کلی فراموش کرده‌ و هیچ نامی از هنرمندان نیاورد.

او ادامه داد: از شب گذشته تا امروز مدام فکر می‌کنم آیا ما جزو این کشور نیستیم؟ چرا هر زمان که نیاز باشد، چرا در تمام بزنگاه‌های اجتماعی و دیگر موقعیت‌های حساس، مسئولان به سراغ هنرمندان می‌آیند و از آنان انتظار کمک و همراهی دارند ولی در چنین مواقعی ما را به راحتی فراموش می‌کنند. هرچند هنرمندان ثابت کردند در اتفاقات غیرمترقبه‌ای که در اجتماع‌مان رخ داده، همیشه حضور فعالی داشته‌اند.

رشیدی افزود: این موضوع برای من جای سوال و تاسف دارد. اگر ما جزو این کشور نیستیم، پس چرا از ما انتظار همراهی دارند و اگر هستیم، چگونه به راحتی فراموش‌مان می‌کنند.

این هنرمند با اشاره به فعالیت‌های تشکل‌های هنری و نیز تلاش‌های فردی و خودجوش هنرمندان در بحران کرونا توضیح داد: در این مدت خانه سینما و خانه تئاتر، بنیاد خیریه برکت مهر، خانه عروسک و … اقدامات بسیاری برای همراهی با مردم انجام داده‌اند. تعدادی از هنرمندان تئاتر و نمایشگران عروسکی در تهیه تجهیزات مورد نیاز کادر پزشکی بیمارستان‌ها پیشقدم شدند و ماسک و شیلد تهیه کردند. بسیاری از هنرمندان مانند رخشان بنی اعتماد، پرویز پرستویی، مرضیه برومند، هدیه تهرانی، مهتاب کرامتی، رامبد جوان، اشکان خطیبی و خیلی چهره‌های دیگر که نام همه را به یاد ندارم و شاید اصلا نام بسیاری از آنان را ندانم، به اشکال گوناگون در کنار مردم بودند و سعی کردند گذر روزهای سخت قرنطینه را برای آنان آسان‌تر کنند اما آقای وزیر همه این فعالیت‌ها را به کلی فراموش کردند.  

او در پایان صحبت خود خطاب به وزیر بهداشت گفت: آقای وزیر من از شما گله‌مند نیستم ولی همچنان در تعجبم که آیا شغل ما شغل به حساب نمی‌آید یا ما شهروند این کشور نیستیم؟!

لیلی رشیدی مشغول بازی در نمایش «روزهای رادیو» به کارگردانی محمد رحمانیان بود که این نمایش به دلیل شیوع کرونا همچون دیگر آثار نمایشی، از اجرا بازماند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.