تعداد آمریکایی هایی که بن غذا می گیرند

۰۷م اسفند ،

ش از ۴۶ میلیون آمریکایی برای امرار معاش از بن غذایی استفاده می‌کنند که دولت در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

به گزارش   گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی آی‌پرس، پایگاه اطلاع‌رسانی آلترنت در گزارشی به ۹ واقعیت اقتصادی در آمریکا اشاره کرده است که به قول خود این پایگاه، سبب سرگیجه می باشند!

بنابراین گزارش، اولین آمار ارائه شده به بازیابی اقتصادی آمریکا بازمی‌گردد. از زمان اعلام رسمی پایان بحران اقتصادی، یک درصد ثروتمند جامعه آمریکا شاهد رشد ۱۱ درصدی درآمدها بوده است اما ۹۹ درصد دیگر از جامعه آمریکا، نه‌تنها رشدی در درآمد خود ندیده، بلکه شاهد ۰٫۴ درصد کاهش در درآمدهای خود بوده است.

در سال ۲۰۱۱، ۱۰ درصد ثروتمند جامعه موفق به کسب ۴۶٫۵ درصد از کل درآمدهای این کشور شده است که بالاترین نسبت از سال ۱۹۱۷ به بعد است.

دومین آمار ارائه شده در این گزارش نشان‌گر آن است که بر اساس استانداردهای آمریکایی، یک سوم از مردم آمریکا در شرایط فقر و یا درآمد پایین زندگی می‌کنند.

از سوی دیگر بنابر سومین آمار، قریب به ۴۶٫۷ میلیون آمریکایی برای امرار معاش از «بن غذا» استفاده می‌کنند که غذای مجانی است و دولت در اختیار شهروندان قرار می‌دهد. عموما فقرا از این غذا استفاده می‌کنند. تقریبا نیمی از کودکان آمریکایی در طول دوران کودکی خود دست‌کم یک دوره را از بن غذا استفاده کرده‌اند.

چهارمین آمار ارائه شده توسط آلترنت بیانگر آن است که در میان کشورهای صنعتی بزرگ‌تر از ایرلند، آمریکا دارای بالاترین نرخ فقر در میان اشخاص سال‌خورده است. بنا بر استانداردهای آمریکایی، ۲۵ درصد از آمریکایی‌های سال‌خورده در شرایط فقر به‌سر می‌برند.

۲٫۵ میلیون آمریکایی اکنون در حبس می باشند. این پنجمین آمار آلترنت است که نشان می‌دهد هزینه نگهداری این اشخاص ۶۳٫۴ میلیارد دلار در سال است. در بعضی ایالت‌های آمریکا هزینه نگهداری یک زندانی در سال به ۶۰ هزار دلار می‌رسد.

ششمین آمار اقتصادی هم نشان می‌دهد که نوعی نابرابری شدید بین زنان و مردان وجود دارد. هر زن آمریکایی به‌طور متوسط سالانه ۱۰۷۸۴ دلار کمتر از مردانی که در شغل مشابه قرار می‌گیرند، درآمد دارد.

آمار هفتم هم نشان می‌دهد که اختلاف چشمگیری بین درآمد اشخاص دارای تحصیلات دانشگاهی و فاقد تحصیلات دانشگاهی در ایالات متحده به چشم می‌خورد. کسانی که یک مدرک لیسانس در آمریکا داشته باشند  دارای درآمد میانگین ۵۰۳۶۰ دلار در سال می باشند حال آنکه کسانی که دیپلم داشته باشند، ۲۹۴۲۳ دلار به طور متوسط در سال درآمد دارند.

آمار هشتم بیانگر آن است که در سال ۲۰۱۱، ۵۳ درصد آمریکایی‌ها نگران آن بوده‌اند که در دوره بازنشستگی پول کافی در اختیار نداشته باشند حال آنکه این آمار در سال ۲۰۰۴، ۴۱ درصد بود. آمارها نشام می‌دهند که هر زوج آمریکایی در دوره بازنشستگی خود نیازمند ۲۵۰ هزار دلار هزینه درمانی است.

و اما آمار نهم و پایانی نشان می‌دهد که ۲۵ درصد از ثروت آمریکا در اختیار تنها یک درصد مردم این کشور است. از سال ۱۹۶۰ به بعد، درآمد یک درصد ثروتمند در جامعه آمریکا بیش از هر کشور صنعتی دیگری رشد داشته است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.