تعداد جراحی قلب در ایران با کشور چین برابر است

تعداد جراحی قلب در ایران با کشور چین برابر است

ایرنا- رییس موسسه تحقیقات حجامت خراسان رضوی گفته است: تعداد جراحی قلب در ایران با کشور چین که چند برابر کشور ما جمعیت دارد، برابر است. 
   
 دکتر “محمدرضا کریمی” جمعه شب در سومین همایش طب کل نگر افزود: انواع جراحی و آزمایش های تشخیصی در ایران رقم بسیاری را شامل می شود که این تعداد منطقی نیست.

وی اظهار داشت: گسترش روز افزون انواع بیماری ها و کاهش سن شیوع بیماری ها در ایران نظیر سکته های قلبی و مغزی و دیابت نگران کننده است و طب کل نگر باید در کنار طب رایج احیا شود.

وی با بیان اینکه طب کل نگر شامل ۳۰۰ روش درمانی است، افزود: این شاخه پزشکی مجموعه روش های درمانی است که بر مکاتب درمانی مختلف مانند طب سنتی، طب اسلامی، طب چینی، طب هندی، طب ایرانی و طب آفریقایی استوار است.

وی گفت: درمان بیماری ها از طریق حجامت، زالو درمانی، طب سوزنی، گیاه درمانی، هومیوپاتی و ماساژ درمانی از جمله روش های درمانی طب کل نگر است.

رییس موسسه تحقیقات حجامت خراسان رضوی افزود: جای تاسف است که امروز برخی پزشکان متخصص و فوق تخصص روش های طب سنتی مانند حجامت را بدون مطالعه رد می کنند.

کریمی گفت: این در حالی است که درمان های طب کل نگر در کشورهای پیشرفته از جایگاه والایی برخوردار است.

وی افزود: هدف ما این نیست که طب کل نگر بر طب فرد نگر یا طب رایج ترجیح داده شود بلکه این دو طب در کنار هم می توانند در علاج بیماری های مختلف موثر واقع شوند.

سومین همایش طب کل نگر با حضور افزون بر ۵۰۰ نفر از علاقه مندان و متخصصان این رشته جمعه شب در مجموعه فرهنگی غدیر مشهد برگزار شد.
 


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.