تعداد دفاتر ICT روستایی به ۱۶ هزار و ۲۰۰ دفتر رسید

۲۸خردادماه،

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بهره برداری از ۱۰ هزار دفتر ICT روستایی به عنوان دفاتر اطلاع رسانی گردشگری که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شده بود، گفت با افتتاح این دفاترتعداد دفتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی ICT در کشور این دفاتر به ۱۶ هزار و ۲۰۰ دفتر رسید.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری ،اطلاعات دکتر محمد حسن نامی اظهار داشت: از پتانسیل های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری می توان در جهت توسعه گردشگری در روستاها بهره برد در این راستا پروژه های توسعه ICT که در وزارت ارتباطات دنبال می گردد می تواند موثر واقع شود.
وی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه کشور دولت الکترونیک باید تکمیل شود که بر همین اساس ما از برنامه جلوتر هستیم.
دکتر نامی با بیان این که راه اندازی دولت الکترونیک می تواند سبب مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها در کشور شود، گفت: در صورتی که روستائیان از امکانات ICT بهره ببرند و با توسعه ای که این حوزه در روستاها به وجود می آورد به طور حتم روستاییان زندگی در منطقه آرام روستا را به زندگی شهری ترجیح خواهند داد.
وی به بهره برداری از امکانات بهداشت الکترونیکی در روستاهای کشور خبر داد و گفت: شبکه ICT توانسته است امکانات بهداشتی را به روستاییان با سرعت بیشتری ارایه دهد و به درمان این قشر بسیار کمک می کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به پیاده سازی دولت الکترونیک در روستاها افزود: با گستردگی خدماتی که دفاتر خدمات ارتباطی در روستاها ارایه می دهند سهم قابل توجهی را در رشد GDP(تولید ناخالص داخلی) در کشور شاهد خواهیم بود.
وی در خصوص همکاری وزارت ارتباطات با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از سازمان گردشگری خواستیم برای حمایت از گردشگری در روستاها تلاش خود را داشته باشد که با استقبال این سازمان مواجه شدیم.
در ادامه مراسم دکتر محمد حسن کرباسیان، رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت پست با اعلام این خبر که از ابتدای سال تازه تا کنون یک میلیون خرید و فروش اینترنتی از طریق شرکت پست صورت گرفته که بخش عظیمی از آن جنبه روستایی داشت، اظهار داشت: همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سازمان گردشگری می تواند در کسب و کار روستاییان بسیار موثر بوده و کسب و کار ICT در روستاها را رونق ببخشد.
وی گفت: شرکت پست برای رونق دفاتر ICT روستایی برنامه ریزی کرده و این دفاتر در کاهش شکاف دیجیتالی و ارتقاء سطح کیفی اطلاعات در روستاها بسیار مثمر ثمر خواهند بود.
کرباسیان از استقبال سازمان میراث فرهنگی در جهت بهره گیری از این دفاتر برای رونق بحث گردشگری در کشور اظهار رضایت کرد و گفت: این دفاتر با وجود گستردگی در مناطق مختلف می توانند خدمات لازم را به گردشگران ارایه داده و از سوی دیگر سبب رونق این دفاتر می شوند.
مدیر عامل شرکت پست در پایان از افزایش ترافیک شرکت پست خبر داد و گفت: در سال قبل ۳ میلیون مرسوله در روستاها توسط شرکت پست جابه جا شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.