تعداد رسمی بی سوادان مطلق در ایران

یکشنبه ۱۴ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور به آخرین آمار بیسوادی در کشور اشاره نمود و گفت: ۹ میلیون و ۷۱۹ هزار نفر در کشور، خود را بیسواد مطلق اعلام نمودند.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از فارس: علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور به آخرین آمار بیسوادی در کشور اشاره نمود و اظهار داشت: براساس آنچه از سرشماری سال ۹۰ اعلام شده است، ۹ میلیون و ۷۱۹ هزار نفر در کشور، خود را در گروه سنی بالای ۶ سال، بیسواد مطلق اعلام نمودند.

وی با بیان اینکه حدود ۳ میلیون و ۴۵۶ هزار نفر از این تعداد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال می باشند، افزود: از آن جهت سن ۱۰ تا ۴۹ سال با اهمیت است زیرا این افراد جمعیت مولد جامعه می باشند.

باقرزاده ادامه داد: مقرر شده است در طول ۵ سال آینده افراد باید مهارت‌های پایه سواد شامل خواندن، نوشتن، حساب نمودن و روخوانی قرآن را یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه شاید آمار افراد بیسواد به نسبت به جمیعت کشور عدد بسیاری نباشد، گفت: این عدد حدود ۶.۸ درصد جمعیت کشور است؛ ولی به لحاظ جمعیت نسبت به کشورهای منطقه باید سطح سواد را افزایش دهیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور بیان نمود: باید با استفاده از همه ظرفیت‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی برنامه‌ریزی کنیم تا این جمعیت را باسواد کنیم منتهی الزاماتی است؛ در طول چند سال گذشته فعالیت سوادآموزی مورد توجه جدی نبوده و سبب شده است جمهوری اسلامی ایران در اجرای برنامه خود در بخش نهضت سوادآموزی موفقیت لازم را نداشته باشد.

وی افزود: یکی از این اقدامات، در اختیار داشتن فهرست اسمی افراد بیسواد است که باید مرکز آمار به عنوان مرکز رسمی آمار کشور به سازمان نهضت سوادآموزی که مسئول ریشه‌کنی بیسوادی است، مشخصات افراد بیسواد را ارائه دهد.

طبقه بندی: خبرها مهم   |   تعداد بازدید: ۱۱۹ نفر   |   تاریخ انتشار یافتن: یکشنبه ۱۴ آبان
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , بی سوادان مطلق, بی سوادان مطلق در ایران

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، خبرها روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.