تعداد فوتی‌ها در تهران از عدد ۷۰ عبور کرده است/واکسیناسیون جدی گرفته شود

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه تعداد فوتی‌ها در تهران از عدد ۷۰ عبور کرده است، گفت: روشن است که راه مبارزه با کرونا از مسیر واکسیناسیون کامل در کشور است و کشورهایی که این مسیر را طی کردند در حال عبور از این مسیر هستند و باید مساله واکسیناسیون خیلی جدی گرفته شود. 

به گزارش ممتازنیوز، محسن هاشمی در دویست هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: متاسفانه در هفته اخیر با ورود به پیک چهارم کرونا شاهد جهش آمار مربوط به مبتلایان، بیماران بستری و قربانیان کرونا هستیم و تعداد فوتی‌ها در تهران از عدد ۷۰ عبور کرده است. 

وی ادامه داد: این نوسان و تزلزل مسئولین در موضع گیری و دادن وعده‌های بدون پشتوانه در واکسیناسیون همه را نگران کرده است و تا به حال تعداد کمی از مردم توانستند از واکسن استفاده کنند. الان روشن است که راه مبارزه با کرونا از مسیر واکسیناسیون کامل در کشور است و کشورهایی که این مسیر را طی کردند در حال عبور از این مسیر هستند و باید مساله واکسیناسیون خیلی جدی گرفته شود. 

وی تاکید کرد: افراط وتفریط در اظهارنظرهای رسمی، موجب می‌شود تا افکار عمومی به بازار شایعات و اخبار غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی روی بیاورند و نسبت به تنظیم رفتار خود در جامعه دچار مشکل شوند و باید صحبت‌ها قاطع باشد تا مردم به آن عمل کنند و نتیجه حاصل شود. 

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: طی ۱۵ ماه سپری شده از ورود پاندمی کرونا به کشور، هرزمان که از سوی مسئولان شاهد اقتدار، تصمیم گیری صحیح و به موقع بودیم، مردم با همراهی با تصمیمات، شیب این بیماری را در کشور منفی کرده‌اند و هر زمان که شاهد تزلزل، تردد و سخنان توخالی بودیم با سردرگم شدن جامعه، شیب بیماری افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: همچنین با توجه به نقش موثر ازدحام در سیستم حمل ونقل عمومی در تشدید بیماری کرونا، از دولت می‌خواهیم در کنار توجه تبلیغاتی به حمل ونقل عمومی تهران، گره کور شده تامین اتوبوس و واگن را بازکند و با تشکیل جلسه‌ای با حضور رییس جمهور ناهماهنگی میان دستگاههای اجرایی و سیستم بانکی را در تامین اعتبار تولید ناوگان حمل ونقل عمومی تهران برطرف کند. با توجه به اینکه اعلام شد هشتاد درصد قطار ملی تولید داخل بوده، طبیعی است که امکان استفاده از اعتبار اسنادی ارزی برای تولید وجود ندارد و بایست دستور شفاهی رییس جمهور در مراسم رونمایی به سرعت به دستور کتبی تبدیل شود تا بودجه تولید این قطار تامین شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.